معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیز دوربین ثبت تخلف و حضور مستمر پلیس برای افزایش بهره‌وری به تنهایی کافی نیست و نیازمند ابزار قانونی می‌باشد.

*عبدالهی///دوربین ثبت تخلف به تنهایی کافی نیست//جرایم رانندگی باید افزایش یابدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 74 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور گفت: در تصادفات جاده‌ای 4 عامل انسان، ماشین، جاده و قانون نقش تعیین کننده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه باید اولویت بندی صورت بگیرد که چه کاری با هزینه کمتر و تاثیر گذاری بیشتر انجام شود گفت: ساخت یک کیلومتر آزاد راه به طور متوسط به 4 الی 5 میلیارد تومان و تقاطع غیر هم سطح نیز به 20 الی 30 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این ارقام با توجه به میزان بودجه عمرانی بسیار زمانبر است و از طرفی هم تاثیر گذاری کمتری دارد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه اعمال قانون براساس گفته‌های محققان بیشترین نقش را در ارتقا ایمنی دارد گفت: این امر با هزینه کمتری به دست می‌آید یعنی پلیس تجهیزات کافی، حضور مستقیم و انگیزه کافی برای اعمال قانون داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه 34 هزار و 400 کیلومتر از راه‌های شریانی منجر به دوربین ثبت تخلف تجهیز می‌شود.

وی در خصوص جرایم نیز گفت: اگر همه راه‌های کشور مجهز به دوربین شوند و پلیس نیز حضور مستمر داشته باشد اما ابزار قانونی فراهم نباشد تلاشهای ما ابتر خواهد بود و در واقع زمانی موثر است که پشتوانه قانونی کافی وجود داشته باشد.

کشاورزیان در پایان اظهار داشت: طی یک الی دو سال گذشته حدود 39 ردیف از تخلفات راهنمایی و رانندگی افزایش یافته اما باز هم میزان جرایم در کشور ما نسبت به دنیا بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار