مدیر کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت:واحد‌های D8 دانشگاه آزاد با درخواست وزارت امور خارجه و پس از صدور مجوز از سوی وزارت علوم تاسیس می‌شود.

دکتر حسین ابراهیمی مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاسیس دانشگاه‌های D8 ( کشورهایی که با نام D8 شناخته می‌شود و  تاسیس دانشگاه بین المللی D8 یکی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران بود که در اجلاس های نخست گروه D8 برعهده ایران گذاشته شد) گفت: این مسئله ابتدا در یکی از دانشگاه‌های دولتی مطرح شده بود اما وزارت امور خارجه پس از مدتی از دانشگاه آزاد در خواست کرد تا نسبت به تاسیس دانشگاه‌های D8 اقدام نمایند.

وی در ادامه گفت: هیاتی متشکل از دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت امور خارجه نزدیک به 5 ماه چند واحد دانشگاهی را بررسی کرده‌اند و در نهایت واحد دانشگاهی آیت الله آملی برای این کار انتخاب شد.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر تاسیس این دانشگاه مسیر صدور مجوز در وزارت علوم را طی می‌کند که وزارت امور خارجه نیز پیگر این موضوع است.

وی پیرامون مجتمع‌های بین‌الملل در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در گذشته درخواست برخی از دانشگاه‌ها مبنی بر این بود که به واحد بین المللی تبدیل شوند اما این سیاست پس از تغییر چارت حوزه بین الملل ایجاد شد که تا واحد‌هایی که دارای ظرفیت هستند برای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی دارای مجتمع‌های بین المللی شوند، ضمن اینکه در حال حاضر این مجتمع ها در واحدهای تبریز و گل بهار راه اندازی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار