رقم افراد زیر پوشش خدمات بیمه سلامت در شهرستان مهاباد به 138 هزار نفر رسیده است.

138 هزار نفر درشهرستان مهاباد زیر پوشش خدمات بیمه سلامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: این تعداد معادل 65 در صد جمعیت این شهرستان مهاباد است.

فیصل رسولی با بیان اینکه به همه افراد زیر پوشش دفترچه درمانی داده شده افزود: این بیمه در مهاباد با تمامی آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها و داروخانه ها، چهار مرکز جراحی و بیش از 98 درصد پزشکان و متخصصان این شهرستان قرارداد دارد و 90 درصد هزینه های بستری در بیمارستانهای دولتی نیز از این طریق قابل پرداخت است.

وی اضافه کرد: بر اساس نظام ارجاع 97 درصد هزینه های درمانی روستاییان توسط این بیمه پرداخت میشود و روستاییان تنها 3 درصد هزینه های درمانی را پرداخت میکنند.

اما در سطح استان بر اساس اعلام مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی هم اکنون یک میلیون و 950 هزار نفر دراین استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

نادر نان بخش با اشاره به پذیرش افراد فاقد بیمه در طرح بیمه سلامت افزود: خانواده هایی که فاقد پوشش بیمه سلامت هستند، می توانند با مراجعه به مراکز بیمه سلامت در مرکز استان و شهرستان ها زیر پوشش خدمات این بیمه قرار گیرند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.