معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر سوانح شدید و معلولیت در کشور رخ ندهد و ایمنی کامل برقرار باشد تولید ناخالص داخلی به 5.5 درصد خواهد رسید.

تلفنی******** دستیابی به رشد 5.5 درصدی تولید ناخالص داخلی با ایجاد ایمنی کاملبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته ایمنی در راه‌آهن گفت: رشد تولید ناخالص داخلی در کشور بسیار پایین است و طبق بسیاری از آمارها بیشتر از یک درصد نخواهد بود و ادامه داد اگر حتی تمام تلاش خود را به کار بگیریم این افزایش نهایتا به 2 تا 2.5 درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با این وجود 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خاطر تصادفات برون شهری از دست می‌دهیم.
 
پورسید آقایی اظهار داشت: اگر تصادفات درون شهری را به این آمار اضافه کنیم در مجموع 5.5 درصد رشد ناخالص داخلی از بین می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اگر تنها ایمنی کامل بر کشور حاکم شود و سانحه شدید و معلولیت نداشته باشیم رشد ناخالص داخلی کشور به 5.5 درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ایمنی یک موضوع غیرقابل گذشت است که نباید در مورد آن ریسک کرد گفت: ایمنی تاکنون راه‌آهن را سرپا نگه داشته است و این موضوع را نباید فدای افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد و نرخ بالای رشد شود.

پورسید آقایی با بیان اینکه فردا (پنجشنبه) روز بدون نقص نامگذاری شده است، گفت: اگر در این روز رفتار افراد به خوبی تغییر کند که حتی یک حادثه کوچک هم رخ ندهد می‌تواند به دیگر روزها هم گسترش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در سال 95 همه ایستگاه‌های قطار به سیستم کنترل اتوماتیک مجهز خواهد شد تا دیگر با سرعت غیرمجاز وارد ایستگاه نشوند.

وی با بحث فرهنگ کاهش ریسک در مشاغلی که با جان انسان‌ها سر و کار دارند اشاره کرد و گفت: در مشاغلی همچون صنعت حمل و نقل ریلی باید افرادی آموزش داده شوند که هم منضبط باشند و هم روحیه محافظه‌کاری داشته باشند تا با جان افراد بازی نشود.

پورسید آقایی در خصوص تقاطع‌های هم سطح گفت: این موارد باید بتنی، مرتب، همراه با علایم هشداردهنده و چراغ راهنما، دید از دو طرف و ... باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که بسیاری از این تقاطع‌ها باید هوشمند شود که هزینه‌‌ای بسیار کمتر از غیر هم سطح کردن تقاطع‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار