چالش فقدان پارکینگ در شهرقدس

شهردار قدس گفت: یکی از عمده ترین کمبودهای شهرداری قدس معطوف به محدودیت و فقدان پارکینگ شهری می‌شود که خلاء آن باعث بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان شده است.

محمدصادق کولیوند شهردار قدس در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نیاز حیاتی به پارکینگ شهری در مناطقی همچون شهر قدس که تراکم جمعیتی از شاخصه‌های بارز آن است، اظهار کرد: به طور طبیعی متناسب با افزایش جمعیت تأمین پارکینگ مورد نیاز خودروها در مناطق شهری اصلی حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

وی افزود: کمبود و محدودیت ها باعث بروز چالشهای بسیاری برای شهر و شهروندان در این منطقه شده است که معطوف به فقدان پارکینگ مناسب برای استقرار خودروهاست.

کولیوند گفت: متأسفانه در طول سال های گذشته ساخت و سازهایی که انجام شده دقت نظر کافی برای تعریف و تعبیه پارکینگ لحاظ نشده و امروز شاهد هستیم استقرار انبوه خودروها در حاشیه معابر شهری قدس علاوه بر مخدوش کردن سیمای شهری منجر به بروز ترافیک و بعضاً افزایش سرقت‌های خرد از خودروهای پارک شده، می‌شود.

شهردار قدس عنوان کرد: طرح‌هایی برای تقویت زیرساختهای مورد اشاره در این عرصه مد نظر قرار دارد اما به دلیل محدودیتهای مالی و عدم برخورداری از سرانه مناسب با موانع بسیاری در این بخش مواجه هستیم.

کولیوند یادآور شد: تلاش می کنیم با مشارکت بخش خصوصی نسبت به تأمین امکانات در این حوزه اقدامات لازم را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار