مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت :مسئولان استان ضعف مدیریتی را عامل مهم مشکلات بوجود آمده در کارخانه تبریز کف اعلام می کنند .

میر احد حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی که چرا حقوق چند ماهه کارگران این کارخانه پرداخت نمی شود افزود : طی جلسه ای که روز دوشنبه26 بهمن ماه درکمیسیون تامین کارگری استان داشتیم در خصوص رفع مشکلات کارخانه تبریز کف بحث‌های جدی صورت گرفت و قرار شد سازمان صنعت، معدن و تجارت کمک کند اما مسولان ارشد استان مخالف مساعدت هستند چراکه مشکل اصلی این کارخانه را ضعف مدیریتی می‌دانند و اعتقاد دارند چنان‌چه این کمک به کارخانه اختصاص یابد، ضعف مدیریت باعث هدر رفت منابع خواهد شد.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ماه‌های گذشته مبلغی بالغ بر 320 میلیون تومان به این کارخانه اختصاص یافت تا برای برون رفت از بحران حاضر کمکی باشد.

وی با اشاره به این‌که دادستان ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران مرتبط آذربایجان شرقی پیگیر ماجرا هستند گفت: متاسفانه ضعف مدیریت کارخانه را به شرایط حاضر سوق داده و احتمالا تا چند روز آینده آقای "به‌مقام "که فردی با خصوصیات مدیریتی مناسب است به عنوان مدیر داخلی کارخانه منصوب شود.

حسینی با بیان این‌که مدیرعامل کارخانه تبریز کف مالک باغات، زمین‌ها و املاک بسیار گران‌بهاست افزود: آقای فاخر مالک قطعه زمینی در اطراف شهر مرند هستند که ارزش آن 25-30 میلیارد تومان است و با فروش آن می‌توانند بدهی‌های کارگران را پرداخت کنند و کارخانه را از ورشکستگی نجات دهند.

وی افزود: کارخانه سراب باف نیز گرفتار همین مشکلات است  که به این کارخانه نیز 4-5 میلیارد تومان کمک مالی شد.

حسینی گفت: حدود 70 نفر از 170 کارگر این کارخانه با تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشست شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: چنان‌چه مدیرعامل کارخانه تعطیلی و ورشکستگی کارخانه را رسما اعلام کند ما می‌توانیم براساس راه‌هایی که در قانون تعریف شده کارگران این کارخانه را تحت حمایت خود قرار دهیم ولی متاسفانه آقای فاخر به این کار نیز راضی نیست.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت:کارخانه را تحت فشار قرار دادیم که هرچه زودتر با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت اوضاع خود را سروسامان داده و پاسخ‌گوی کارگران باشد.

وی با بیان این‌که قول‌هایی از سوی مدیریت کارخانه گرفته‌ایم تا اقدامات اصلاحی صورت پذیرد تصریح کرد: امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد تحولات اساسی در کارخانه باشیم.

روابط عمومی روابط عمومی سازمان صنعت و معدن تجارت استان نیز اعلام کرد: وظیفه سازمان صنعت و معدن نظارت بر تاسیسات و تجهیزات فنی مورد نیاز صنایع است و مسئولیت نظارت بر چگونگی تخصیص اعتبار به ما مربوط نمی شود .

گفته می شود تلاش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای تماس با مدیرعامل کارخانه تبریز کف به نتیجه نرسیده و تلفن همراه وی بر گوشی منشی دایورت شده که منشی قول داده جانشین آقای فاخر یعنی آقای موسوی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تماس تلفنی برقرار کند که تاکنون تماسی گرفته نشده است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار