تعطیلات 95 در گیلان با ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛استاندار گیلان در نشست هماهنگی فاز دوم طرح مسیر سبز ساحل پاک که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تهران برگزار شد با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز تأکید کرد : تعطیلات 95 در گیلان با ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برنامه‌ریزی شده است.

محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به اجرای موفق فاز نخست طرح مسیر سبز ساحل پاک که اسفند 92، استانداران استان‌های شمالی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف پاکسازی مسیرهای گردشگران و مقاصد ساحلی از زباله و فرهنگ سازی کاهش ریخت و پاش آن در ایام نوروزامضاء کردند گفت :یکی از نقاط قوت حفظ محیط زیست در 2 سال گذشته در گیلان، فرهنگ سازی آن از طریق مردم، مسئولان و رسانه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال نیز گردشگران بی‌شمار به گیلان می‌آیند تا از طبیعت زیبای آن استفاده کنند گفت : در همین راستا علاوه بر تشکیل کارگروه مدیریت پسماند در ستاد تسهیلات سفر نیز بصورت ویژه به این مسئله توجه شده است که نوروز با احترام به محیط زیست همراه شود.

استاندار گیلان به اجرای طرح تفکیک زباله در شهرها اشاره کرد و گفت : به رغم اینکه اجرای این طرح توسط شهرداری‌ها از خواسته‌های اصلی استانداری بوده است اما اختصاص اعتبار مناسب ملی در این زمینه لازم و ضروری است تا این طرح مهم با قوت انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند استان در مراحل تدوین نهایی است گفت : این طرح پس از تدوین و تائید در کارگروه مدیریت پسماند استان برای تصویب نهایی به وزارت کشور ارسال می‌شود.

استاندار گیلان گفت : چشم انداز و تحقق اجرای دقیق این طرح 10 ساله است که امیدواریم در پایان اجرای آن با توجه به تدوین نقشه راه مدیریت پسماند و تقویت مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی بخشی از معضلات پسماند برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، حفاظت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.