نشانه های از بیماری تب‌برفکی در چندین استان کشور و از جمله برخی استان‌های همجوار و هم‌مرز با استان سمنان مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به مشاهده نمونه‌هایی از دام‌های آلوده به تب‌برفکی در این استان از برنامه دامپزشکی استان سمنان برای واکسیناسیون ۱۰۰درصدی جمعیت دام‌های سنگین این استان ظرف ۱۵ روز اخیر خبر داد.
 محمد سعیدی  از وجود کانون‌های تب‌برفکی در سه شهرستان میامی، گرمسار و آرادان خبر داد و اظهار داشت: طرح واکسینه کردن دام‌های سنگین سمنان به تب‌برفکی از هم‌اکنون آغاز و ظرف دو هفته آینده به پایان می‌رسد.
وی با بیان اینکه خطری متوجه دام‌های سبک این استان نیست، افزود: متاسفانه نشانه های  از بیماری تب‌برفکی در چندین استان کشور و از جمله برخی استان‌های همجوار و هم‌مرز با استان سمنان مشاهده شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تب ‌برفکی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت دامپروری در کشور وارد کند، اضافه کرد: باید این بیماری را جدی گرفت و با همه قوا به مبارزه با آن رفت. سعیدی از تشکیل اکیب‌های سیار برای مبارزه با بیماری تب‌برفکی در استان سمنان خبر داد و گفت: این اکیب‌های سیار در شهرستان‌های همجوار با استان‌های آلوده تشکیل و ورود و خروج دام‌ها به داخل استان سمنان را با جدیت پیگیری می‌کنند.
 وی،از ایجاد فضای قرنطینه‌ای برای قرنطینه دام‌های آلوده و مشکوک به تب‌برفکی خبر داد و یادآور شد: انتظار می‌رود مردم و خصوصا دامداران و فعالان این بخش برای حفظ سرمایه‌های خود با دامپزشکی استان سمنان و شبکه‌های دامپزشکی، همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، بر لزوم اطلاع‌رسانی در سطح گسترده تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی بیش از هر چیز دیگری می‌تواند در کنترل این بیماری کمک کند./ انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.