هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

malaysia

ئوئو

1_ در این کشور برای جرایم مواد مخدر مجازاتهای شدیدی از جمله حبس های طولانی و اعدام اعمال می گردد.

2_ در فرودگاه یا سطح شهر در صورتی که مظنون به استعمال مواد مخدر باشید از شما آزمایشاتی را به عمل خواهند آورد، بنابراین توصیه می گردد در صورت سفر به این کشور، چنانچه آزمایشات مربوطه را قبلا انجام داده اید، آنها را به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز ارائه نمائید.

3_اتباع خارجی در صورت سفر به این کشور باید در فرودگاه برای ورود ارزهای خارجی، اظهار نامه مربوطه را تکمیل نمایند تا در صورت خروج از کشور بتوانند مبلغ مورد نظر را با خود خارج نمایند، لذا توصیه می شود در تکمیل اظهار نامه دقت نمائید تا در هنگام خروج با مشکل مواجه نشوید.

4_ در مالزی مناطق مختلفی برای توریست ها وجود دارد که لازم است قبل از انجام هرگونه بازدید از آن مناطق، از مقامات محلی مجوز لازم را دریافت نمائید.

5_ برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه ملی آن یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند.

6_به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.

7_چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

8_ورود به مالزی با گذرنامه های با اعتبار کمتر از شش ماه، غیر ممکن است لذا توصیه می گردد قبل از سفر به این کشور اعتبار گذرنامه کنترل شود.

9_رای ورود به مساجد بایستی لباس مناسب و پوشش اسلامی داشته باشید. برخی معابد نیز پوشش مناسب را برای ورود الزامی می‌دانند.

10_بنا به قانون مالزی گردشگران بایستی گذرنامه خود را در همه وقت همراه داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ممنون از راهنمایی. ان شاالله موارد یاد شده را در سفر رعایت خواهم نمود
آخرین اخبار