مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ایلام گفت: برای تکمیل و بهره برداری از زندان مرکزی ایلام حدود 220 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ اکبر محبی در نشست ساماندهی ندامتگاه مرکزی ایلام اعلام کرد: پروژه احداث زندان مرکزی ایلام از سال 1381 در زمینی به مساحت هفت هکتار آغاز شده اما تا اکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محبی با اشاره به گذشت حدود 14 سال از آغاز عملیات احداث این زندان، اضافه کرد: اعتبار ساخت زندان در ردیف پروژه های ملی قرار نگرفته و اعتبارات استانی نیز برای تکمیل آن کافی نبوده است.
وی افزود: هم اکنون بحث زیرساخت ها و انشعابات ساختمان جدید زندان مرکزی تکمیل شده است و در این زمینه دغدغه ای نداریم اما مشکل اصلی در خصوص تکمیل ابنیه است.
مدیرکل زندان های استان ایلام با بیان اینکه عملیات احداث ابنیه زندان مرکزی ایلام فازبندی نشده و ساختمان به صورت همزمان با پیشرفت فیزیکی کم احداث شده اند،گفت: ساختمان های دارای پیشرفت فیزیکی بالا مشخص شده است و ادامه عملیات ساخت این زندان به صورت فازبندی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: تکمیل بخشی از زندان مرکزی ایلام در شش فاز با انتخاب پیمانکار قوی در مناقصه عمومی بزودی آغاز می شود که در اینصورت کار جابجایی زندان مرکزی ایلام تا قبل از پایان شش ماهه نخست سال آینده انجام خواهد شد.
براساس آمارهای غیر رسمی بیش از یک هزار نفر در زندان ایلام دوران محکومیت خود را سپری می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.