هفته فیلم مستند انقلاب اسلامی حوزه هنری استان همدان در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این برنامه که با حضور جمعی از هنرمندان، دانشجویان و مدرسان دانشگاه همراه بود، مسئول واحدهنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان گفت: سینمای مستند در ایران پیش از سینمای داستانی شکل گرفت به طوریکه همزمان با گسترش سینما در ایران آثار شاخص مستندی در زمینه‌های مختلف ساخته شد.

 داود عبدالملکی با اشاره به اینکه قابلیت دوربین سینمای مستند، ثبت واقعیت در لحظه است افزود:با وقوع انقلاب اسلامی مستندسازانی که بیشتر از سوی تلویزیون ملی حمایت میشدند دوربین¬های خود را برای ثبت وقایع به خیابانها آوردند و بر این اساس بود که مستندات تصویری قابل توجهی از روند پیروزی انقلاب اسلامی ثبت شد.

 وی گفت: نکتۀ مهم در این بین شاید عدم وجود فیلمساز مستندی بود که حوادث سال 1357 را در ساختار و درونمایه ای سینمایی به صورت اثری مستقل تولید کند و البته با گذشت بیش از سه دهه هنوز این کمبود احساس می شود.

 عبدالملکی ادامه داد: بنابراین در بازنگری آن دوران، هنوز مستندسازی با موضوع انقلاب اسلامی تقریبا در تلویزیون تهیه و تولید می شود و در این راستا هنوز هم موضوع های بسیاری با قابلیت های بصری مناسب باقی مانده است.

وی گفت:سینمای مستند ایران در سالهای اخیر رشد بسیاری کرده اما جای خالی آثار مستند با موضوع انقلاب اسلامی احساس می شود.

 عبدالملکی گفت: درک نسبت ذاتی سینمای مستند با واقعیت، راه دسترسی به موضوع ناب سینمایی، پژوهش-های تاریخی و اجتماعی است و با این پشتوانه سینماگر مستند می تواند در اثرش به ژرفنای کیفیت اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.