مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: در 10 ماهه امسال 1800 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در دوره های کارآفرینی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دشتی با بیان این مطلب افزود: از مجموع دوره‌های برگزار شده 73 نفر در بخش کشاورزی، 290 نفر در دامپروری، 306 نفر در صنایع دستی و 1094 نفر نیز در بخش خدمات در دوره های کارآفرینی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های کارآفرینی با همکاری جهاد دانشگاهی و مراکز کارآفرینی استان برای مددجویان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد جویای کار برگزار شده است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این کلاس‌ها در رشته‌های مختلف توسط مدرسین کارآفرینی و اساتید دانشگاه برگزار شده و به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ایجاد آمادگی کارآموزان به منظور اشتغال و تزریق روحیه خودباوری و خود اتکایی عنوان کرد و یادآور شد: مددجویان بعد از اخذگواهینامه مهارت کارآفرینی می‌توانند برای اخذ وام خوداشتغالی به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مراجعه و تسهیلاتی از پنج تا 15میلیون تومان با نرخ سود  چهار درصد دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: دوره های آموزشی کارآفرینی به منظور ارتقای سطح آگاهی و مهارت های شغلی مددجویان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.