مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کرمان با بیان اینکه نفوذناپذیری، ریزدانگی و ناپایداری بافت‌‎های فرسوده سه مشکل عمده این بافت‌‎ها محسوب می‎شوند، گفت: به همین سبب بافت فرسوده کرمان آماده تخریب است که باید از این مسئله جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهندس محمدرضا عسکری با اشاره به خشت و گلی بودن ساختمانهای موجود در بافت فرسوده، افزود: این ساختمان‌ها استحکام نداشته و آماده تخریب هستند که این مسئله بیانگر ناپایداری این بافت است.

وی با اشاره به ریزدانگی بافت فرسوده، تصریح کرد: در یک منطقه وسیع از بافت فرسوده تک واحدهای 70- 80 متری عمدتا با سازه خشت و گلی و بعضا تیرآهنی با 30- 40 سال قدمت و بدون شناژ و امکانات امنیتی سازه‌ای وجود دارد که مالکان آنها راضی به بهسازی و تخریب آنها نیستند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی با بیان اینکه بافت فرسوده و تاریخی کرمان جزو مناطق اولیه شهر بودند، گفت: این بافت همچنین از معابر و گذرهای استاندارد و قابل تردد خودروهای امدادرسان از قبیل اورژانس، نیروی انتظامی و آتش نشانی برخوردار نیست و معابر آن عمدتا زیر چهار متر عرض دارند.

مهندس عسکری افزود: معابر مذکور کم عرض و مارپیچ بوده و اکثرا شیب نامنظم دارند که در زمان بارندگی با مشکل تجمع آب و عدم خدمت رسانی از سوی شهرداری مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نفوذپذیری به بافت فرسوده و خدمات رسانی به آن از جمله آسفالت بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، گفت: در صورت بهسازی بافت فرسوده، كوچه‌هاي تنگ و باريك و ساختمان‌هاي بي كيفيت و مخروبه آن به بافت استانداردي تبديل مي‌شود كه در آن ضوابط شهرسازي و مقررات ملي ساختمان و الزامات پدافند غيرعامل رعايت شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی با بیان اینکه با تغيير تركيب بافت فرسوده، امدادرساني در اين محدوده آسان‌تر شده و مقاومت ساختمان‌ها نيز در برابر زلزله و سوانح طبيعي افزايش مي‌يابد، تصریح کرد: با نوسازي بافت فرسوده، املاك این منطقه ارزش افزوده پيدا كرده و سود بسياري نصيب مالكان مي‌شود.

مهندس عسکری خاطرنشان کرد: علاوه بر این زماني كه ساختمان‌هاي جديد در اين بافت شكل گيرد، تركيب بافت تغيير كرده و علاوه بر افزايش امنيت، بسياري از مشكلات فرهنگي و اجتماعي كنوني اين بافت نيز كاهش پيدا مي‌كند

انتهای پیام/

برچسب ها: تخریب ، بافت ، فرسوده ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار