معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزا ری روز جهانی حیات وحش برای نخستین‌بار در کشوربه میزبانی قزوین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمد مجابی در هفتمین همایش ملی توسعه شهری گفت : قزوین ظرفیت‌های مناسبی را در حوزه‌های مختلف اعم از شهری به خود اختصاص می‌دهد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست به اهمیت شکوفایی شهری اشاره کرد و افزود: در این شکوفایی محورهای مختلفی دنبال می‌شود که پایداری زیست محیطی و محیط زیست به عنوان موضوع مهم کشور اهمیت ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

مجابی تصریح کرد: نظام جمع‌آوری اطلاعات و روش ارزشیابی شهرها، انتشار گزارش جهانی وضعیت شهرها براساس رتبه‌بندی آن‌ها و بهترین تجارب شهری در شکوفایی آن از محوریت‌های مهم در شکوفایی شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شکوفایی شهری 6 شاخصه مهم را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت، کیفیت زندگی، پایداری زیستی، عدالت و شمول اجتماعی و نظارت شهری از شاخص‌های در نظر گرفته شده سازمان ملل متحد در این بخش است.

این مسئول محورهای فرعی پایداری زیست محیطی را مدیریت پسماند و کیفیت هوا برشمرد و گفت: حفاظت از برنامه‌های طبیعی شهری و بهره‌برداری پایدار از معیارهای شهر پایدار است.

مسعود نصرتي دبير اين همايش هم  گفت ؛شكوفاي شهري برنامه نويي است كه ٤ سال از عمر ان مي گذرد و ايران از پيشتازان در حوزه ي شهر و شهر سازي است 

شهردار قزوين گفت ؛ علت انتخاب شكوفايي شهري اين است كه بتوانيم با رويكرد بومي و با نگاه ايراني اسلامي به شاخصه هاي شهرهاي اسلامي بپردازيم و كارهايي انجام شود كه بر اساس آموزه هاي ديني خودمان باشد .

وي شاخصهاي شكوفايي را كيفيت زندگي ،پايداري زيستي ،نظارت شهري و مساوات و عدالت دانست گفت ؛ برنامه ريزي براي اين شاخصه ها در دستو ر كار شهرهاي اسلامي بوده و تاثير گذار خواهد بود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.