با راه‌اندازي اين قطار برنامه‌اي و شروع فعاليت هاي تجاري از طريق خطوط ريلي مرتبط با برنامه احياي راه ابريشم سهم تجارت چين با خاورميانه و ايران افزايش چشمگيري خواهد داشت.

قطار پكن با عبور ازكريدور ريلي راه ابريشم، به تهران رسيدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اينكه راه‌اندازي كريدور راه ابريشم ريلي از ديرباز از سياست‌هاي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران بوده است، سرانجام با انعقاد توافق ۳ جانبه بين ايران، تركمنستان و قزاقستان و راه‌اندازي اولين قطار آزمايشي از كشور چين به ايستگاه راه‌آهن تهران، اين هدف‌گذاري محقق شد.

بنابر اين گزارش؛ در همين راستا اولين قطار ترانزيتي راه ابريشم ريلي پس از طي مسافت ۹ هزار و ۵۲۷ كيلومتر در ۱۴ روز به ايران وارد شد كه حامل ۳۲ دستگاه كانتينر ۴۰ فوتي كالاي تجاري بوده كه از ايستگاه راه‌آهن شهر يي‌وو در استان ج‌جيانگ دستگاه چين به حركت درآمده است.

گفتني است؛ اين اولين قطار باري است كه چين را به ايران و خاورميانه متصل مي‌كند و طبق برنامه تعيين شده از طريق گذرگاه آناتا در منطقه مسلمان نشين پين‌كيانگ در شمالغرب چين از محدوده مرزهاي اين كشور خارج شده و پس از عبور از قزاقستان و تركمنستان از مسير ايستگاه سرخس وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شد و در آينده نيز از طريق پايانه ريلي اينچه‌برون وارد كشور مي‌شود.

يادآور مي شود؛ با راه‌اندازي اين قطار برنامه‌اي و شروع فعاليت هاي تجاري از طريق خطوط ريلي مرتبط با برنامه احياي راه ابريشم سهم تجارت چين با خاورميانه و ايران افزايش چشمگيري خواهد داشت.
همچنين با توجه به گستره جغرافيايي استراتژيك و ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل كشور ايران به عنوان چهارراه ارتباطي و مسيري مطمئن بين شرق دور و آسياي ميانه به خاورميانه و اروپا در آينده نزديك چشم‌انداز توسعه تقاضاي حمل و نقل ريلي در بار ترانزيت كشور به حد مناسبي خواهد رسيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار