رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه 749 هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان در بخش کشاورزی استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛جعفر گوهرگانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برخی فعالیت‌های جهاد کشاورزی استان در سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه 749 هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان در بخش کشاورزی استان تولید می‌شود که این بخش 19.9 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه تأمین آب اراضی مختار شهرستان بویراحمد افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های تأمین آب اراضی مختار، تأمین آب اراضی شمس‌آباد چرام، تأمین آب اراضی ابلش لنده و اجرای سد بتونی دالون بویراحمد، آب اراضی کشاورزی 2 هزار و 330 هکتار از اراضی کشاورزی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 200 مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: میزان تولید ماهی در سال جاری 12 هزار تن است که با بهره‌برداری از مجتمع پرورش ماهی قلات، مجتمع پرورش ماهی چناربرم و مجتمع بید انجیر تولید سالانه ماهی به 17 هزار تن افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به غیرفعال بودن 55 مزرعه پرورش ماهی بر اثر بیماری VHS بیان کرد: تعداد 60 مجوز پرورش ماهی با ظرفیت اسمی 3 هزار تن صادر شده که این مزارع تا سال 95 به بهره‌برداری می‌رسند.

گوهرگانی با اشاره به تولید 14 هزار و 180 تن گوشت قرمز عنوان کرد: سال جاری 8 هزار و 670 تن گوشت مرغ، 85 هزار 170 تن شیر خام، 3 هزار و 475 تن تخم مرغ و 412 تن عسل در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون هشت واحد پرورش مرغ گوشتی، چهار واحد پرواربندی گوساله، دو طرح پرورش بوقلمون گوشتی و یک طرح پرورش بلدرچین با اشتغال‌زایی 90 نفر به بهره‌برداری رسید.

وی به طرح‌های در دست احداث جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: سه واحد پرورش گاو شیری، دو واحد پرورش بوقلمون، یک واحد پرورش بلدرچین، 10 واحد پرورش مرغ گوشتی و دو واحد پرواربندی گوساله از طرح‌های در دست احداث جهاد کشاورزی استان است
انتهای پیام /
برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.