معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: 51.2 درصد دانش‌آموزان سابقه مصرف قلیان دارند و 31 درصد از آنها سیگار کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص استعمال دخانیات بیان کرد: گزارشات سال 91 حاکی از آن است که 51.2 درصد از دانش‌آموزان سابقه مصرف قلیان و 31 درصد از آنها سابقه مصرف سیگار دارند. این آمار بیانگر این آسیب جدی است زیرا 90 درصد افرادی که معتاد به سیگارند از سنین زیر 18 سالگی شروع کرده‌اند بدین ترتیب دانش‌آموزان به سمت اعتیاد و قلیان کشیدن حرفه‌ای می‌روند. بدین ترتیب باید درمان معتادان به دخانیات را در شبکه بهداشت ادغام کنیم. 

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان به هیچ مرکزی مجوز سرو قلیان داده نمی‌شود‌. 

سیاری از تشکیل سامانه پاسخگویی 190 در ایام نوروز خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است که هزار نفر بر اماکن عمومی و مواد غذایی نظارت داشته باشند. این ستاد متشکل از رئیس مرکز بهداشت محیط و مدیر کل مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت است. 

وی در خصوص حوزه تغذیه اظهار کرد: یکی از معضلات تغذیه کشور کمبود ویتامین E است‌. کمبود ویتامین E در 10 سال اخیر 6 برابر شده است. 

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: غنی سازی شیر و نان با ویتامین E در حال انجام است همچنین شیر مدارس در 11 استان در حال غنی سازی است‌.
 
وی مطرح کرد: طی سال گذشته معادل 57 میلیارد تومان مکمل در روستاها توزیع شده است که باید نظارت کافی بر مصرف آنها وجود داشته باشد. 

وی در خصوص نرخ باروری عنوان کرد: با توجه به اینکه در سالهای گذشته شعار ما فرزند کمتر زندگی بهتر بوده است اکنون میزان نرخ باروری 1.8 شده است گفتنی است در حالیکه اگر این نرخ از 2.1 کمتر شود خطرناک است و جمعیت جایگزین اتفاق نمی‌افتد بنابراین باید نرخ باروری را نیز افزایش دهیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار