در هجدهمین جشنواره بتن و زلزله تعداد ده مقاله برتر در این همایش ارائه و مابقی مقالات به صورت کتاب در اختیار جامعه مهندسین عمران و علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی احمدوند رئیس انجمن تحقیقات بتن صبح امروز در نشست خبری جشنواره بتن و زلزله در موسسه تحقیقات بتن با اشاره به اجرای الگوی ایرانی و مدیریت همدل اظهار داشت:  در سال 78 یک چشم اندازی را برای جامعه مهندسی عمران تنظیم کرده که دارای 9 محور و 10 نظام نامه است که با یک الگوی مدیریتی و همدل ایرانی در جهت همگام کردن برنامه‌های استراتژی و رسیدن به سطح استاندارد قابل قبول هر ساله یک همایش بتن برگزار می‌گردد.

وی بیان کرد: در جشنواره بتن و زلزله امسال شش نظام نامه بررسی و ارزیابی می‌شود و فرایند بازرسی تولید بتن و تحویل آن به مصرف کننده بر طبق استاندارد‌های دنیا در هجدهمین همایش بتن ارائه می‌گردد تا جامعه مهندسین عمران در عمل بتوانند فرآیند تولید بتن مناسب را پیاده سازی کنند.

رئیس انجمن تحقیقات بتن ایران با بیان اینکه مقالات ارائه شده به این دبیر خانه به وسیله داورانی از سراسر کشور نظر سنجی می‌شود، افزود: همه‌ شرکت‌‌کنندگان در مجمعی دربست و یک گروه نه نفره را از بین آنها انتخاب کرده تا با هم اندیشی و همیاری و همچنین همگرایی بتوانیم دانش مهارت‌های فنی و نوآوری های تولید بتن را برای جامعه مهندسین عمران  تدوین و منتشر کنیم.

وی اظهار داشت: بتن 24×60 در کمیسیون ملی ویرایش شده و هفته‌ گذشته در سازمان ملی استاندارد ارائه شده است و قرار است این بتن در هجدهمین‌ همایش بتن و زلزله رونمایی‌ و تمبری از آن صادر شود.

احمد‌وند ادامه داد: برای پیاده سازی و کنترل تجهیزات کارخانجات تولید بتن طبق دستور العمل سازمان استاندارد ملی و همچنین سازمان استاندارد‌های بتن جهانی در راستای توسعه پایدار این ماده با ارزش در جشنواره بتن به بررسی کیفیت و چگونگی بالا بردن کاربرد آن بحث و هم‌اندیشی می‌شود.

رئیس انجمن تحقیقات بتن ایران ادامه داد: این همایش در جهت بالا رفتن سرعت جهانی شدن علم بتن تحت عنوان استاندارد عملکرد فنی آن گونه و هدفش برگزاری این همایش ارائه راهنمایی به تولید کنندگان در جهت ساخت بتن با کیفیت بالا و طبق الگوی مدیریتی همبل شهرنشینی است.

احمدوند با بیان اینکه در این همایش بخش‌نامه‌ای صادر می‌شود تصریح کرد: در جشنواره بتن 80 مقاله به دست ما رسیده است که از این تعداد تنها 10 مقاله برتر به علت کمبود وقت در جشنواره ارائه می‌شود و مابقی مقالات به صورت کتاب نیز تهیه و در اختیار جامعین عمران قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این همایش ورشاپ تحت عنوان استارآپ‌ در اختیار علاقمندان و جامعه‌ مهندسی عمران قرار می‌گیرد تا ارتباط بین سند و دانشگاه بهتر از قبل صورت گیرد.

رئیس انجمن بتن ایران عنوان کرد: ما با همکاری شرکت ملی نفت مطالعه یا بر روی نفت خام انجام داده و این نتیجه حاصل شد که برای نفت‌های مختلف باید بتن خاصی را برای مسدود کردن دیواره چاه آن در نظر قرار داد.

وی در پایان گفت:با همکاری شرکت مبنا طرح اختلاط بتن با دوام و مقاوم را در سطح جهانی بر طبق استاندارد‌های دنیا تولید کردیم.

پیشرفت دانشجویان در گروی ارتباط صنعت و دانشگاه 
در ادامه این نشست مجتبی احمدوند عضو مرکز تحقیقات بتن گفت:  اجباری شدن استاندارد 40×60 بتن 18 سال به طور کشید و این یکی از دستاوردهای بزرگ ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و ما با اجرای این همایش همواره سعی می‌کنیم تا صنعت را با دانشجویان و جامعه مهندسین عمران درگیر کرده و با شرکت‌های تولید بتن اطلاعات و تجربیاتشان را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

وی بیان کرد: نتیجه ارتباط صنعت و دانشگاه اوج گرفتن دانشجو و خلاق شدن ذهن است جامعه مهندسین عمران در جهت تولید فرآورده‌های مختلف بتنی در سطح بین‌الملل است.

احمد‌وند اظهار داشت: اگر صنعت  با دانشگاه  ارتباط تنگاتنگی داشته باشد باعث اوج گرفتن دانشجویان و نخبگان این علم بوده و یکی از اهداف مهم برگزاری همایش بتن و زلزله آشنا نمودن دانشجویان با شرکت‌های تولیدی بتن است.

وی در پایان گفت: امسال 120 تیم از 26 دانشگاه در این همایش شرکت کرده و همچنین در این همایش مهندس لوکسنل از دانشگاه هوآیو و آقای نوردی از دانشگاه آلیزونا مهمان ویژه این همایش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار