داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان گفت: نظام جمهوری اسلامی متکی به ملت و آرای ملت است.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در برنامه تبلیغاتی که از شبکه تهران پخش شد، اظهار داشت: ملت ایران مبداء و منشاء شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است و اصل این نظام با آرای 98.2 ملت شکل گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون 9 دوره مجلس شورای اسلامی ، 11 دوره ریاست جمهوری و 4 دوره مجلس خبرگان شکل گرفته است که همه این انتخابات با آرای ملت انجام شده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قانون اساسی ما نظامی را به نمایش گذاشته که الهی و مردمی است، افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی الهی و مبتنی بر حاکمیت امام زمان (عج) است.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی تماماً مردم‌سالار است، گفت: در دوران غیبت، ما معتقد به نیابت امام زمان (عج) هستیم که امروز این نیابت تحت عنوان ولی‌فقیه در قانون اساسی ما درج شده است و بر این مبنا نظام جمهوری اسلامی نظامی الهی است.

وی گفت: ولایت‌فقیه به گونه‌ای ساماندهی شده که آرای ملت در مورد آن نقش ‌آفرین هستند و تحقق این مسئله با رای ملت است که خبرگان روی کار می‌آیند لذا این رای خبرگان است که از میان فقهای عادل ، فقیهی را انتخاب می‌کنند و ولایت برعهده او قرار می‌گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: هر 8 سال یکبار انتخابات مجلس خبرگان تجدید می‌شود و مردم از میان فقها و مجتهدانی که عادلند کسانی را که مایل هستند بر می‌گزینند.

مصباحی‌مقدم گفت: بنیان‌های اساسی این نظام با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) شکل گرفت و البته خدا را شاکریم که خبرگان منتخب این ملت جانشینی را برای امام تعیین کردند که راه ایشان را ادامه داد.

وی با بیان اینکه ملت ما به عزتی وصف‌ناپذیر دست یافته است، خاطرنشان کرد: اگر شرایط این ملت و کشور را از قبل از پیروزی انقلاب تا امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که کشور ما و ملت ما پله پله مراتب عزت و قدرت را طی کرده‌اند و دشمنان این نظام از جمله آمریکا پله پله نزول کرده‌اند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: روزی قدرت ما بخشی از قدرت ناتو بود، اما امروز قدرتی به وجود آمده است که در مقابل ناتو می‌تواند سالها مقابله کند.

مصباحی‌مقدم گفت: اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد ، خبرگان باید باشند تا دوباره رهبری را برگزینند که بتواند راه امام(ره) را ادامه دهد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.