فرماندار دزفول گفت: طی سال جاری 91 طرح عملیاتی در راستای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان طی اجرا و با 953 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی به تلاش کمیته مقابله و برخورد فیزیکی با معتادان دزفول اشاره کرد و گفت: از این طرح ها 44 طرح در محورهای مواصلاتی، 44 طرح پاکسازی مناطق آلوده و 3 طرح فصلی سه ماهه بوده است.

حسین لامی زاده رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان بر تشکیل کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دزفول تاکید نمود و بیان داشت: باید از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه در راستای علمیاتی کردن این کمیته استفاده شود.

مصطفی سخاوت روانشناس در زمینه مبارزه با اعتیاد، شایع ترین سن اعتیاد را بین 15 تا 27 سالگی دانست و افزود: نوجوانان در این سنین به دنبال هویت هستند که برخی آسیب های اجتماعی آن ها را به اعتیاد سوق می دهد، لذا باید آموزش های لازم به این قشر ارائه گردد.

وی آمار مبتلایان به مواد مخدر سنتی در دزفول را 3 هزار و 92 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: از این تعداد 2 هزار و 72 نفر مرد و بقیه زن هستند که به صورت مستقیم جهت درمان مراجعه می نمایند.

زینب صحراکار مسئول پیشگیری از اعتیاد بهزیستی دزفول اظهار داشت: به منظور کنترل و پیشگیری از اعتیاد از ابتدای سال جاری تاکنون بهزیستی با برگزاری کارگاه های مختلف اقدام کرده و با توزیع 7 هزار و 673 بروشور، برگزاری مسابقات مختلف با همکاری گروه های اجتماعی و تجلیل از 39 نفر از خیرین این حوزه اقدام به تشکیل 7 گروه اجتماع محور در مکان های اجتماعی شهری وروستایی کرده است .

وی با بیان اینکه مهارت های زندگی و ارتباطی در جوانان و نوجوانان دزفول بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: همین امر یکی از دلایل اصلی اعتیاد محسوب شده و باید در این حوزه تلاش بیش تری صورت گیرد.

صحراکار افزود: 3 کمپ سرپایی، 4 کمپ اقامتی مجوزدار و 2 کمپ غیرمجاز در شهرستان دزفول فعال است که در 9 ماه 1 هزار و 530 نفر به این کمپ ها مراجعه کرده اند .

صحراکار وجود چهار کمپ در این شهرستان را ناکافی دانست و بیان کرد: جهت کمک به بهبودی افراد معتاد فعالیت هایی از سوی بهزیستی صورت گرفته که شامل حمایت شغلی و مسکن می باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.