معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برنامه های توسعه عمرانی دولت بدون همکاری و تلاش های مهندسان محقق نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی در جمع مهندسان آذربایجان شرقی افزود: اتلاق عنوان مهندس ،مسئولیت بزرگی را به همراه دارد و هر اتفاقی که در مراحل مختلف سازه از قبیل طراحی ،اجرا و ساخت اتفاق بیافتد مهندسان نقش بسزایی دارند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز گفت: در بین اقشار دانشگاهی دانشجویان فنی و مهندسی نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.


توسعه کشور نیازمند تلاش بیشتر مهندسان
 
اخلاقی افزود: دانشجویان فنی و مهندسی در خلق حماسه 16 آذر،نهضت مقاومت ملی دوم در زمان قبل از انقلاب و در موفیت جهاد سازندگی در زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاثیر گذاری زیادی داشتند.
 
وی با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران به شدت نیازمند توسعه و آبادنی است تاکید کرد: تمامی کارهای عمران و آبادانی و توسعه به وسیله مهندسان انجام می شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از کم بودن عمر بهره داری مفید ساختمانی نسبت به میزان مدتی که طراحی شده اظهار کرد : ساختمانی که باید بیش از 50 سال عمر کند بیش از 20 سال قابل استفاده نیست فلذا باید قوانین و آیین نامه هایی تدوین شوند که بعد از ساخت سازه ها ،در روند نگهداری ،مرمت و بهسازی و بهره برداری سازه ها مهندسان نظارت و نقش داشته باشند تا منابع ملی بیهوده هدر نرود.
 
اخلاقی یکارگیری یافته ها علمی نوین و نیز فناوری های نو در زمینه های انرژی،راهکاری ساخت سازه های دوستدار طبیعت و سازگار با محیط زیست و نیز استفاده از پیوست های فرهنگی بومی و ایران در ساخت سازه ها را ضروری دانست.
 
رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی هم تاکید کرد مشکلات اقتصادی و رکود ساخت و ساز نباید باعث شود که اخلاق حرفه ای رعایت نشود. بلکه باید در این زمان که با تنگناها و مشکلاتی مواجه هستیم مهندسان با یکدیگر همکاری وتعامل داشته باشند.
 
طوماری یادآور شد :رعایت اخلاق حرفه ای و شفاف سازی از اصلی ترین اهداف نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی هست.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.