رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاران و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای را از مطالبات پرستاران خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛زاهد صفت رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور در همایش بزرگداشت روز پرستار گفت: شورای عالی نظام پرستاری در ماه های آغازین چهارمین دوره ی فعالیت سازمانی خود با تكیه بر محور عدالت خواهی ،با رعایت موازین و تلاش برای احقاق حقوق صنفی پرستاران و با تنظیم برنامه ی راهبردی، فعالیت خود را رونق بخشیده و با اتحاد همه جانبه ی پرستاران در مسیر صیانت از بیماران گام بر می دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش كلیدی و مؤثر پرستاران در بحث پیشگیری ،آموزش، بهداشت،مراقبت و توانبخشی ،از زمان انقلاب تاكنون همراه گروه های پزشكی در دوران دفاع مقدس و سازندگی حضور داشتند كه نشانگر تلاش بیش از حد این تلاشگران در راه رسیدن به سلامت مردم است.

زاهد صفت قوانینی كه مطالبه ی جامعه ی پرستاری است، را اینگونه بیان كرد: نیاز به اهمیت دغدغه پرستاران بالین از سوی مسئولین احساس می شود و اجرای قوانینی همچون كاهش ساعت كاری در بیمارستانهای خصوصی،خیریه و نیروهای مسلح، قانون تعرفه گذاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای از مطالبات پرستاران است و امیدواریم آسیب شناسی صمیمی از وضع موجود صورت گیرد.

وی تاكید كرد: این نیاز با درمانهای علامتی و موقتی همانند تربیت نیروهای غیر علمی، در وضع مبهمی به سر می برد. تعاملات و هم اندیشی برای اتخاذ تصمیم درست لازم است تا سرنوشت١٨٠ هزار پرستار با مناسبات منطقی و معقولانه رقم خورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار