همزمان با سی وهفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان ،رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای این مراسم با تبريك فرا رسيدن ايام مبارك دهه فجر، ابراز اميدواري كرد همه فعاليت هاي دانشگاهيان صنعتي اصفهان در راستاي تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي باشد.

سید محمود مدرس هاشمی با ارايه گزارشي از وضعيت پژوهشي و اقدامات انجام شده در دانشگاه صنعتي اصفهان، دستاوردها و افق پيش رو در حوزه پژوهش و فناوری اين دانشگاه را تشريح كرد.

وی بیان کرد: تعامل فعال و الهام‌بخش با محیط جهانی و فرآیندهای توسعۀ علم و فناوری در جهان، علم و فناوری کمال آفرین، توانمندساز، ثروت‌آفرین و هماهنگ با محیط زیست و سلامت معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی آحاد جامعه، تقویت خلاقیت، نوآوری و خطرپذیری درعلم و اخلاق‌محوری، مهمترين ارزش های بنیادین نقشه جامع علمی کشور در حوزه پژوهش و فناوري است.

وی انجام پژوهش با بالاترين كيفيت به منظور نقش آفرینی برجسته علمي در سطح ملي و بين‌المللي، توسعه روابط بين المللي در جهت ارتقاء شاخص ها در تراز جهاني، شناخته شدن به عنوان مرجع حل مسائل و مشكلات سازمان‌ها، نهاد‌ها و صنايع استان و کشور و منتفع‌کردن هر چه بيشتر جامعه از مشارکت دانشگاهيان در برنامه‌‌هاي استان و کشور را مهم ترین ديدگاه هاي مطرح در حوزه پژوهش و فناوري در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: ایفای نقش در حوزه اقتصاد دانش بنيان (ارتباط با صنعت، تجاري سازي)، حفظ و ارتقاء کمی و کیفی دستاوردهای پژوهشی (تولید علم) و قبول تنوع نگرش و توانایی پژوهشی اعضای هیأت علمی و حمایت از آن از دیگر ديدگاه هاي مطرح در حوزه پژوهش و فناوري این دانشگاه است.

وی با اشاره به اهداف پیش رو در مجموعه بزرگ دانشگاه صنعتی اصفهان، تربيت نيروي انساني خلاق و تأثيرگذار در جامعه، توسعه علمي کشور، افزايش اثربخشي و کارآيي فعاليت هاي پژوهشي و فناوري اعضاي هيأت علمي در جهت رفع مشکلات و چالش هاي جامعه، ثروت آفريني، حفظ منابع طبيعي، استفاده بهینه از منابع موجود و فراهم نمودن زمینه لازم جهت برنامه ریزی مدون و دقیق اعضای هیأت علمی را مهمترین این اهداف دانست.

مدرس هاشمی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای بخش پژوهش و فناوری شامل اقدامات صورت گرفته در حوزه روابط بین الملل، حوزه تحصيلات تکميلي مرتبط با پژوهش، حوزه فناوری و ارتباط با صنعت، بخش نوآوری و تجاری سازی، اقدامات صورت گرفته در پشتیبانی از پژوهش و نیز افتخارات کسب شده در دو سال گذشته در مجموعه حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت.

در پایان از برگزیدگان بین‌المللی، ملی و استانی دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.