کاهش بهای نفت باعث شده سرمایه گذاران به خرید فلز گران قیمت طلا رو آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "فورچون"؛ بهای طلا در چند روز اخیر گذشته به میزانی بی سابقه نسبت به سال گذشته میلادی رشد کرد و به بالاترین قیمت در چندین ماه رسید؛ اما ارزش این فلز در بخشی دیگر رکوردی بی سابقه ثبت کرده است.

بر اساس بررسی های انجام شده به وسیله "جیم رد"، تحلیلگر "بانک دویچه" آلمان، طلا در مقایسه با نفت به بالاترین میزان ارزش خود رسیده است. او در این باره گفت: "طلا با ارزشی معادل 44 برابر بهای نفت به بالاترین قیمت تبادلاتی خود رسیده است. رکورد پیشین با 41 برابر ارزش مربوط به سال 1892 میلادی بود. متوسط نسبت ارزش این دو ماده نیز 15.5 برابر است."

"جیم رد" برای حصول این نتیجه، اطلاعات بهای طلا و نفت از سال 1861 میلادی را مورد بررسی قرار داد. انتشار این اطلاعات نشان از شدت کاهش بهای نفت دارد و ثابت می کند این سقوط بها در تاریخ استفاده از طلای سیاه بی سابقه بوده است.

این رکورد موضوع دیگری در بازار جهانی را نیز مشخص می کند: اعتماد سرمایه گذاران به طلا در زمان خطر. در حالی که مسیر رشد بازار جهانی نامشخص است و برنامه های آینده دولت فدرال آمریکا نیز در حاله ای از ابهام قرار دارد، طلا یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری محسوب می شود.

با این حال باید موضوع دیگری را درباره افزایش بهای طلا در نظر داشته باشیم، معمولا قیمت این فلز در آستانه سال نو چین افزایش و پس از آغاز آن کاهش می یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار