یک مقام دولت آمریکا:

محدودیت‌های ویزا برای اتباع دوگانه صرفاً تابع قوانین ایران نخواهد بود

یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن برای تعیین افراد مشمول تعریف تابعیت دوگانه و صدور ویزای ورود به آمریکا برای آنان، صرفاً تابع قوانین ایران نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پالیتیکو، یک مقام آمریکایی گفت: واشنگتن در محدودیت‌های جدید قوانین ویزای این کشور، برای تعیین اینکه چه افرادی مشمول تعریف تابعیت دو گانه می‌شوند، صرفاً تابع قوانین کشورهای ایران، عراق، سوریه و سودان نخواهد بود.

اظهارات این مقام آمریکایی در واکنش به انتقادات نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره صورت گرفته که به قائل شدن استثنا برای روزنامه‌نگاران، رهبران تجاری و برخی دیگر از سفرکنندگان به ایران از قوانین جدید ویزای آمریکا معترضند.

 به طور سنتی، اتباع ۳۸ کشور دوست آمریکا که عمدتاً کشورهای اروپایی هستند به موجب قراردادی موسوم به "معافیت از روادید" می‌توانند بدون اخذ روادید به آمریکا سفر کنند.

اما کنگره آمریکا دی‌ماه سال جاری، بعد از مشورت با مقامات کاخ سفید طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن اتباع هر یک از این 38 کشور در صورت سفر به ایران، عراق، سوریه و سودان در 5 سال گذشته نمی‌توانند از این امتیاز استفاده کنند و بایستی روال‌های قانونی مربوط به صدور روادید را طی کنند. باراک اوباما، این طرح را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

این طرح همچنین از شهروندان دارای تابعیت دو گانه که علاوه بر داشتن تابعیت هر یک از این ۳۸ کشور، اتباع عراق، ایران، سوریه و سودان هم می‌شوند، می‌خواهد در صورت قصد برای ورود به آمریکا متقاضی صدور روادید شوند.




 
در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار