به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از همدان؛ فولادوند در همایش معلمان پژوهنده ی استان همدان با بیان این که سه عنصر مهم امام، امت و ایدئولوژی در شکلگیری انقلاب اسلامی مؤثر بود، اظهار کرد: معلمان با بهرهگیری از اندیشههای امام(ره) نسبت به اقدامات رژیم منحوس طاغوت برای دانشآموزان روشنگری کردند و در مبارزات انقلابی نقشآفرین شدند.
فولادوند در ادامه پژوهش را یکی از حلقههای مفقوده در آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: جشنواره ی معلمان پژوهنده به نهادینه کردن پژوهش در مدارس کمک میکند و زمینه برقراری ارتباط بین تولید کننده و مجری پژوهش را فراهم می نماید.
وی با بیان این که در گذشته این فرهنگ بر جامعه ما غالب شده بود که تنها اساتید فرهیخته دانشگاهی باید در زمینه ی پژوهش و تحقیق ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: با ترویج این نگرش بین مجری پژوهش و فرد پژوهشگر فاصله عمیقی رخ داده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر نقش معلمان در کاربردی کردن تجربیات و پژوهش ها، گفت: گسترش فرهنگ پژوهش محوری در بین معلمان سبب ریشهیابی مشکلات و نواقص کارکردی در مدارس میشود.
فولادوند با بیان این که معلمان پژوهنده باید مشکلات روزمره مدارس را مورد بررسی و پژوهش قرار دهند، تصریح کرد: در این راستا لازم است جلسات ماهیانه و فصلی در ارتباط با تبادل تجربیات بین همکاران فرهنگی شکل بگیرد.
وی افزود: مشکلات آموزش و پرورش باید در قالب پژوهشهای علمی و مستند مورد بررسی قرار گیرد و معلمان نیز دستمایه فعالیتهای پژوهشی خود را در بین همکاران منتشر کنند.
وی یکی از آسیبها را بایگانی کردن پژوهشها در کتابخانهها دانست و خاطرنشان کرد: این امر نشان از عدم کاربردی شدن بررسیهای علمی و پژوهشی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن محتوا و نتایج پژوهشها عنوان کرد: فرهنگ استفاده از پژوهشهای علمی در آموزش و پرورش، مدارس و کلاسهای درس باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/پ