بر اساس آمار اورژانس اجتماعی کودک آزاری به طور چشم گیری در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از همدان؛ کودکان زیباترین شکوفه های هستی اند که خداوند آنان را به انسانها هدیه می کند اما متاسفانه امروزه یکی از بزرگترین معضلات جوامع انسانی ناسپاسی در برابر این نعمت الهی است. 

یک جامع شناس به خبرنگار ما در خصوص کودک آزاری در جامعه امروز گفت: کودک آزاری ها اغلب در کانون خانواده ها به دلیل بیماری های روانی ، مشکلات خانوادگی ، اقتصادی،طلاق،اعتیاد و نا آگاهی والدین ازروش های تربیتی انجام می شود و همچنین بسیاری از کودک آزاری ها به دلیل ترس از آبروریزی ، نبود شاهد ،دخالت کردن نزدیکان و آگاهی نداشتن مردم از سیستمهای حمایتی پنهان می ماند و گزارش نمی شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه کودک آزاری تنها به آزار جسمی کودک تعبیر نمی شود افزود:  کودک آزاری بسیاری از اوقات چنان ضربه های روحی به کودک وارد می کند که تا سال ها اثرات این ضربه ها بهبود نیافته و مخفی می ماند وزمانی بروز می کند که دیگرقابل درمان نیست.

 وی اضافه کرد: کودک آزاری اثراتی از قبیل ترس ، کابوس،افسردگی ،سردرگمی، بی اعتمادی ،پرخاشگری،افت تحصیلی ودر آزار جنسی اختلال در بلوغ را در پی دارد.

وی ممانعت از تحصیل ، سوءرفتار های جسمی ، ضرب وشتم ، بهره کشی کاری ، غفلت جسمانی ، عاطفی ،جنسی و بی توجهی به درمان و تغذیه را از انواع کودک آزاری نام برد که تنها راه مبارزه با این معضل اجرای دائمی قانون های مرتبط با کودک آزاری است و بایستی علاوه بر حمایت ها ی حقوقی کودکان در معرض آموزش قرار بگیرند و نسبت به رفتار های ناشایست آگاهی یابند. 

میرزایی گفت :کودک آزاری جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و هر فردی که شاهد کودک آزاری باشد باید موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دهد و با گشترش اورژانس اجتماعی می توان گام موثری در کاهش کودک آزاری بر داشت .

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.