مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ به صورت تخصصی با حضور پیشکسوتان و هنرمندان این آثار خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه نقاشی پشت شیشه صبح امروز 21 بهمن ماه به مناسبت ایام دهه فجر با حضور رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران پس از 11 ماه مرمت و بازسازی افتتاح شد.
 
این افتتاحیه همزمان با برگزاری نمایشگاه نقاشی پیشکسوتان این عرصه از جمله دکتر فریدون جهانشاهی استاد نقاشی «پشت شیشه» برگزار شد.
 
در حاشیه این بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این افتتاحیه گفت: نقاشی پشت شیشه جایگاه واقعی خود را بین هنر و هنرمندان ندارد، این جایگاه واقعی به این معنا است که ما برای ایجاد انگیزه، تشویق و ترغیب دیگران در این حوزه نمایشگاه‌ها برگزار بکنیم. خلاقیت و تلاش هر هنرمندی در این عرصه روزی تبدیل به محصول می‌شود حال باید این محصولات را تا تست نکنیم انگیزه‌ای ایجاد نمی‌شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: نگاه به نقاشی پشت شیشه باید روشن‌تر بشود این هنر دارای قدمتی چند صد ساله است و ما برای حفظ آن به هم بسترسازی و فراهم کردن فضا برای در معرض گذاشتن این گونه آثار نیاز داریم.
 
خسرو آبادی در خصوص بالا رفتن فعالیت و بازدید کننده از این موزه گفت:‌پیشنهاد من این است که نشست‌های پرسش و پاسخ به صورت تخصصی با پیشکسوتان و هنرمندانی که آثار خود را عرصه می‌کنند، برگزار شود. این اتفاق باعث می‌شود که علاقمندان به این کار جواب سوالات خود را در این زمینه به دست بیاورند و ما هم مشکلات و ضعف‌های این موزه را شناسایی کنیم و آنها را برطرف سازیم.
 
گفتنی است؛ از بخش‌های قابل توجه این افتتاحیه حضور همزمان دانش‌آموزان در این موزه بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار