حضور توکلی در المپیک غیرممکن نیست

طوسی: 26 صدم ثانیه با ریو فاصله دارم

سریع‌ترین بانوی دونده ایران با ابراز امیدواری از حضور بانوان ایران در المپیک تاکید کرد تنها 26 صدم ثانیه تا رقابت‌های ریو 2016 فاصله دارد.

مریم طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:‌ در حال حاضر اردوی تیم ملی دو و میدانی بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برپاست. این رقابت‌ها سی‌ام بهمن ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: فرصتی تا آ‌غاز رقابت‌های قهرمانی آسیا نمانده است اما امید زیادی برای حضور در این رقابت‌ها دارم. رکورد ورودی به المپیک ریو در رشته دوی 200 متر 23 ثانیه و 20 صدم ثانیه است و رکورد من در این ماده، 23 ثانیه و 46 صدم ثانیه به حساب می‌آید. هرچند در نگاه اول 26 صدم ثانیه رقم قابل‌توجهی نیست اما کم کردن این زمان برای دوندگان دوی سرعت کار بسیار دشواری است. 

رکورددار دوهای سرعت بانوان ایران با تاکید براینکه تمرکزش روی کسب سهمیه المپیک ریو 2016 است، افزود:‌ مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در قطر رویداد مهمی به شمار می‌آید اما همه هم و غم من روی این رقابت‌ها نیست. البته حالا کشورهای عربی با اضافه کردن دوندگان تبعه کار ما را دشوارتر می‌کنند اما رقیب اصلی‌مان برای کسب سهمیه المپیک، رکوردهای ورودی دشواری است که برای حضور در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان در نظر گرفته شده است. 

طوسی اضافه کرد: شرایط انتخابی المپیک گذشته نسبت به ریو آسان‌تر بود. دوندگان در انتخابی 2012 لندن در دو گروه A و B رقابت‌ می‌کردند که البته آ‌ن دوره هم من با بدشانسی مواجه شدم و تنها چند صدم ثانیه برای المپیکی شدن کم آوردم. 

وی درباره شانس دوست صمیمی‌اش، سپیده توکی در کسب سهمیه هفت‌گانه آسیا برای حضور در المپیک توضیح داد: هرچند کار ما روز به روز سخت‌تر می‌شود اما دو و میدانی ورزشی نیست که بتوان آن‌را پیش‌بینی کرد. آرزو می‌کنم سپیده (توکلی) هم بتواند مزد سعی و تلاش خود را بگیرد. او دونده بزرگی است و هر روز پیشرفت می‌کند. از صمیم قلب برای همه دوستانم آرزوی موفقیت می‌کنم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار