شاعر انقلاب یكی از راه‌های ماندن جشنواره‌ها در صحنه ادبی كشور را داشتن برنامه‌هایی متناسب با تحولات كشور و مسائل تازه ادبی دانست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جواد محقق شاعر انقلاب و داور دوره‌های گذشته جشنواره شعر و داستان جوان سوره یكی از مكان‌هایی كه برای به بلوغ رسیدن جوانان در عرصه هنر مفید است را جشنواره‌ها دانست و گفت: نگاه رقابتی داشتن به جشنواره‌ها باید تغییر كند و باید آن را به عنوان فرصت نگاه كنیم؛ چون كه این حضور داشتن‌ها باعث می‌شود تا آثار مورد نقد قرار بگیرند و نقاط قوت و ضعف آثارشان شناسایی شود.

وی خاطرنشان كرد: جشنواره‌ها را باید به عنوان فرصت نگاه كرد و از اینكه اثری در داوری‌ها تأیید یا رد می‌شود را نباید به عنوان ملاك هنرمند بودن یا نبودن صاحب اثر آن دانست بلكه باید آن را به عنوان فرصتی برای گسترش ارتباط‌های آموزشی و پیشرفت خود در عرصه شعر و شاعری محسوب كرد.

شاعر مجموعه «بیداری كلمات» تصوری كه درخصوص جانب‌داری داوران از بعضی آثار وجود دارد را از اساس اشتباه دانست و بیان كرد: همیشه در جشنواره‌ها این موارد زبانزد بعضی از هنرمندان است و سعی دارند تا با مطرح كردن این موارد از ارزش علمی جشنواره‌ها بكاهند؛ در صورتی كه باید گفت داورانی كه به درجه بالای ادبی و صلاحیت انتخاب آثار رسیده‌اند هیچ وقت اعتبار خود را با انتخاب آثاری كه از ارزش برخوردار نیستند، معاوضه نمی‌كنند.

محقق در خصوص انتخاب داوران و تركیب هماهنگ آنان این طور اظهار داشت: تركیب داوران باید به گونه‌ای باشد كه روحیه جمعی در میان آن‌ها موج بزند و اگر از افرادی در تركیب داوران استفاده شود كه از تضارب آرا برخوردارند می‌توان شاهد حضور آثاری با سلایق گوناگون باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: جشنواره شعر و داستان جوان سوره برای ماندن در صحنه ادبی كشور باید برنامه ریزی‌های خود را متناسب با تحولات و مسائل تازه ادبی پیش ببرد و موضوعاتی را در كنار موضوع اصلی  فراخوان خود مطرح كند كه با مسائل و اتفاقات روز در ارتباط باشد.

هنرمندان برای شركت در چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان تا 1 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را پس از ثبت نام و دریافت كد رهگیری در سایت جشنواره به نشانی artfest.ir  به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همكف، دبیرخانه مركزی جشنواره‌ها ارسال نمایند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار