رسانه‌ها فرصتی برای دیده شدن شاعران برگزیده جشنواره جوان سوره

پتانسیل تبلیغاتی رسانه‌ها و انتشار وسیع آثار از این طریق می‌تواند فرصتی را برای مخاطبان دیگر قرار دهد تا با اشعار برگزیده جشنواره‌ها آشنا شوند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری؛ پرویز بیگی حبیب‌آبادی شاعر و مدیر انتشارات فصل شعر وداستان جوان سوره را جشنواره ای پویا و بالنده توصیف كرد و گفت: بعضی اشعاری كه در این جشنواره توسط جوانان سروده می شود آن چنان به مرز پختگی رسیده اند كه گویا آن را یك شاعر حرفه ای سراییده است.

وی وجود این‌چنین جشنواره ها كه بر مبنای جوان محوری بنا شده اند را در جامعه ادبی لازم شمرد و بیان كرد: جشنواره های ادبی اگر بر مبنای نیاز سنجی و با كار كارشناسی صورت بگیرند در طولانی مدت دارای خروجی مؤثرتری هستند ولی اگر این روند بدون برنامه پیش رود ممكن است، آفتی برای جامعه ادبی محسوب شود.

این داور دوره پیشین جشنواره شعر انقلاب در این خصوص اظهار داشت: جوانانی كه تازه در اول راه ادبی خود قرار گرفتند و كمتر فضای رشدی برای آن ها مهیا است در این جشنواره ها بهتر می توانند درجه علمی خود را مورد آزمایش قرار دهند و باید مسئولان هم با توجه به این موارد سعی كنند  تا اعتماد جوانان نسبت به جشنواره ها سلب نشود.

این شاعر كشورمان چاپ آثار برگزیده های این جشنواره را ستود و در این خصوص بیان كرد: فراهم آوردن فرصتی برای انتشار اثر شاعران جوانی كه در اول راه قرار دارند به نظرم خیلی بهتر از اهدای جوایز مادی است ولی باید سعی شود تا با مشاركت چند ناشر متفاوت كه  مورد قبول طیف های گوناگونی از شاعران است این امر صورت پذیرد.

مدیر انتشارات فصل پنجم مشاركت با رسانه ها را در پیشبرد اهداف عالی جشنواره ها مهم شمرد و خاطرنشان كرد: پتانسیل تبلیغاتی رسانه ها و انتشار وسیع آثار از این طریق می تواند هم فرصتی را برای مخاطبان دیگر قرار دهد تا با اشعار برگزیده جشنواره ها آشنا شوند و هم جنبۀ تبلیغاتی بیشتری را برای دیده شدن شاعران جوان فراهم كند.

بیگی حبیب‌آبادی در پایان خاطرنشان كرد: برگزاری كلاس و جلساتی با حضور اساتید حرفه ای می‌تواند به ارتقای سواد هنرمندان كمك كند و آن ها را در شناخت نقاط هر چه تمام‌تر همراهی كند. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار