وزیر کشاورزی ایتالیا با رئیس اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی ایران دیدار و به گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های تجاری و کشاورزی تاکید کردند.

توسعه همکاری کشاورزی و تجاری ایران و ایتالیا در بخش کشاورزیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری امروز گفت: در زمان تحریم ها روابط ما با ایتالیا قطع نشد و بالاترین سطح  همکاری ها در این دوران با اروپا داشته ایم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا گفت: رفتن رئیس  جمهور به ایتالیا نشان دهنده عمق همکاری ها است که امیداریم هرچه سریعتر تفاهم نامه های امضا شده به نتیجه برسد.

خوانساری افزود: ما در بخش های مختلف می توانیم سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشیم اما سرمایه گذاری در صنایع غذایی جز اولویت ها است که می تواند بازده مناسبی برای شرکت های ایتالیایی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ما با وجود کشوری که ثبات و امنیت دارد شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری و جود دارد که در گذشته کشورهای همسایه حدود 108 میلیارد دلار به کشور روسیه صادرات داشته اند و اکنون ما می توانیم جایگزین مناسبی باشیم.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به روسیه عنوان کرد: ما می توانیم در روابط جدید با داشتن تفکر و ایده های جدید این بازار را تصاحب کنیم .

خوانساری یادآور شد: ایران و ایتالیا میتوانند در بخش کشاورزی در زمینه های مختلفی از جمله صنایع غذایی به نتیجه برسند.

همچنین در ادامه مارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا اظهار کرد: ما در روابط با ایران ما به دنبال آن نیستم که یک کشور دهنده و یک کشور گیرنده باشد بلکه به دنبال توسعه همکاری های و فعالیت های مشترک هستیم.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در ایتالیا گفت: ما دارای تخصص و تجربه مناسبی هستیم که این امر نقطه قوت ما به حساب می آید. 

مارتینا یادآور شد: الگوی کشاورزی ما یکی از مهمترین مشخص های ایتالیا است که منجر شده در هر هکتار بازده مناسبی داشته باشیم به طوری که این رقم دوبرابر میانگین اروپا از جمله آلمان و انگلیس وحتی 60 درصد بیشتر از فرانسه است .

وزیر کشاورزی ایتالیا گفت: کشاورزی ایتالیا علاوه بر داشتن ارزش افزوده مناسب به محیط زیست آسیب نمی زند. 

وی تاکید کرد: ما می توانیم در زمینه های مختلف تولید از جمله زعفران و خرما از تجربیات ایران استفاده کنیم و به همین سبب با کمک شما میتوانیم شرایط تولیدی مناسبی را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار