قزوین ؛

اجرا طرح ممیزی 752 هزار هکتار از مراتع استان قزوین

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از اجرای طرح ممیزی مراتع در سطح 752 هزار هکتار از مراتع این استان به منظور جلوگیری از ورود و خروج دام غیرمجاز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از قزوین ؛علی اکبر اسدالهی  افزود: با این ممیزی تمام مراتع استان قزوین در حال شناسایی کامل است تا پروانه های چرا مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجرا طرح ممیزی در بهره برداری صحیح و اصولی از مراتع استان حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با این حرکت عظیم بتوانیم بهره برداری اصولی از مراتع داشته و به حفظ و بهبود مراتع کمک کنیم .

اسداللهی با بیان اینکه ممیزی مراتع در قالب سامان عرفی انجام گرفته، اضافه کرد: مهمترین هدف از اجرای این طرح تعیین و تشخیص ظرفیت مراتع، تعیین دامداران ذیحق، مدیریت و حفاظت از مراتع می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین تحقق بخشیدن به اهداف سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفظ ، احیا، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: با اجرای این طرح و مشارکت بهره برداران، میزان تولید علوفه در واحد سطح افزایش پیدا خواهد کرد.

اسدالهی افزود: طرح ممیزی مراتع برای شناسایی بهره برداران دارای حق استفاده از مرتع، صدور پروانه چرا و تعیین شرایط بهره برداری از مراتع براساس شرایط منطقه و پوشش گیاهی اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در پایان یادآور شد: از دامداران استان انتظار داریم تا با مراجعه به منابع طبیعی نسبت به گرفتن مجوز قانونی چرای دام خود اقدام لازم را در بهره برداری صحیح و اصولی از مراتع انجام دهند.

استان قزوین دارای 853 هزار و485 هکتار مرتع، 29 هزار و 150هکتار بیابان و 28 هزار و 157هکتار جنگل است .

انتهای پیام/ع

برچسب ها: طرح ، ممیزی ، مراتع ، ورود ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.