آغاز انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت نیو همشایر

«برنی سندرز» و «جان کسیج» در انتخابات مقدماتی شهر «دیکسویل ناچ» در ایالت نیو همشایر از رقبای خود پیشی گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌بی‌اس‌نیوز،» انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در ایالت نیو همشایر آمریکا امروز در حال برگزاری است.  برنی سندرز، نامزد دموکرات، و جان کسیج، نامزد جمهوریخواه، تاکنون توانسته‌اند با به دست آوردن بیشترین آرا از رقبای هم‌حزب خود پیشی بگیرند.


جان کسیج با به دست آوردن یک رأی بیشتر نسبت به دونالد ترامپ توانست در شهر کوچک دیکسویل ناچ از رقیب هم‌حزب خود پیشی بگیرد.


نظرسنجی‌ها پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی در این ایالت، حکایت از برتری دونالد ترامپ، نامزد جنجالی انتخابات آمریکا، داشت. اما درباره حزب دموکرات، نتایج تاکنون با نظرسنجی‌ها مطابقت دارد و برنی سندرز پیشتاز است.


طبق قوانین نیو همشایر، جوامعی که کمتر از 100 رأی‌دهنده دارند، می‌توانند صندوق‌های خود را برای آغاز رأی‌گیری در نیمه شب باز کنند و زمانی که همه افرادی که برای شرکت در رأی‌گیری ثبت‌نام کرده‌اند پای صندوق‌ها حاضر شدند، انتخابات را به پایان برسانند. در سه بخش این ایالت از جمله شهر دیکسویل با توجه به تعداد کم رأی‌دهندگان، این قانون به اجرا درآمد. انتخابات مقدماتی در آمریکا برای تعیین نامزد نهایی که در انتخابات اصلی از سوی هر ایالت شرکت می‌کند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار