در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی (نوجوانان و جوانان) از پوستر خرس سیاه، گونه جانوری مورد حمایت فدراسیون جودو رونمایی شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مراسم که با حضور رضا شجیع سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد، از پوستر خرس سیاه رونمایی شد.

رضا شجیع در سخنانی خرس سیاه را گونه ای ارزشمند خواند و از جامعه جودو کشور در خواست کرد برای إحیا و آگاه سازی مردم نسبت به این گونه جانوری در حال انقراض تلاش کنند. خرس سیاه یکی از گونه های در معرض انقراض ایران است که بر روی قفسه سینه اش لکه سفیدی شبیه هلال نقش بسته است. کوهستان های شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان ایران یکی از زیستگاه های اصلی این خرس محسوب می شود. این خرس در گویش مردم بلوچ با نام های «مم» و «هرس» شناخته می شود. 

دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان برای هر فدراسیون ورزشی یک گونه در حال انقراض گیاهی یا جانوری را انتخاب کرده که در همین راستا برخی فدراسیون های ورزشی، فعالیت جدی خود را در راستای حفظ گونه های تحت حمایت خود آغاز کرده اند.

فدراسیون جودو از خرس سیاه حمایت می کند+عکس

انتهای پیام/
برچسب ها: جودو ، قهرمانی ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار