روسیه از موضع بان کی مون درقبال مذاکرات سوری انتقاد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از موضع گیری بان کی مون درقبال مذاکرات سوری که روسیه را مسئول رکود و تعویق آن معرفی کرده است، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، خانم "ماریا زاخارووا" در بیانیه‌ای با اشاره به اخبار تعدادی از رسانه‌های خارجی در باره عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه و تحریف واقعیت‌ها در مورد این عملیات خاطرنشان کرد دبیر کل سازمان ملل هم خواسته یا ناخواسته درگیر این کارزار اطلاعاتی شده است.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل به تازگی در کنفرانس لندن برای کمک به سوریه و نیز در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فاینانشال تایمز، روسیه را مسئول رکود در مذاکرات سوری در ژنو و وخامت اوضاع انسانی در سوریه معرفی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد همواره بر این باور بودیم و همچنان معتقدیم که شخص اول سازمان ملل مطابق مقام وی، باید بی طرف باشد و به مسایل نگاه واقع بینانه داشته باشد. اما در مواردی که ذکر شد بی طرفی دبیرکل سازمان ملل رعایت نشده است.

زاخارووا گفت: بار دیگر تاکید داریم عملیات هوافضای روسیه در سوریه برای مقابله با تهدید تروریستی در این کشور است و انتخاب اهداف و اقدامات در این زمینه سنجیده انجام می گیرد و نتایج آن بطور منظم و شفاف از سوی وزارت دفاع روسیه اعلام می شود.

وی ادامه داد در مدتی که عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه اجرا می شود هیچ شواهد قانع کننده‌ای دال بر کشتار غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی روسیه ارائه نشده است و درخواست‌های ما از کشورهای شرکت کننده در عملیات هوایی امریکا در سوریه مبنی بر تعیین مشترک اهداف در این کشور برای حمله بدون پاسخ مانده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه سپس به ادامه اقدامات مسلحانه گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه اشاره کرد و افزود: رسانه‌های غربی در مورد این اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه سکوت می کنند.

وی تصریح کرد در مورد ناکامی مذاکرات سوری ژنو هم معارضان تندرو که از سوی حامیان خارجی خود هدایت می شوند برای برقراری این مذاکرات شرایط غیرقابل قبولی را مطرح کرد، مسئول است.

خانم زاخارووا همچنین به جلوگیری از شرکت حزب اتحادیه دمکراتیک کردهای سوریه از سوی ترکیه به عنوان عامل دیگر رکود مذاکرات اشاره کرد.

وی تاکید کرد روسیه خواهان از سرگیری مذاکرات سوری بر اساس مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت است و در نشست روز 11 فوریه گروه حامیان سوریه در مونیخ هم از این سیاست پیروی می کند.

مقام‌های روس در هفته‌های اخیر بارها از اتهامات مطرح شده از سوی مقام‌های غربی و برخی رسانه‌های همسو در باره نقش این کشور در حل مساله سوریه و عملیات ضدتروریستی روسیه در این کشور انتقاد کرده اند.

آخرین اظهارات در این باره از سوی "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس بیان شد که درباره عملیات هوایی ضدترویستی روسیه در سوریه مدعی شد این حملات برای تقویت حکومت سوریه انجام می شود.

وی مدعی شد، اقدامات "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را تضعیف می کند و حملات روسیه علیه داعش با هدف تقویت دولت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه انجام می شود.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد مقام‌های غربی بدون مدرک و شواهد علیه اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه ادعا می کنند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به ادعاهای تکراری مقام‌های انگلیسی و سایر کشورهای غربی عادت کرده‌ایم. آنها عملیات هوافضای روسیه در سوریه را به عنوان اقداماتی توصیف می کنند که به حل و فصل بحران سوریه هیچ کمکی نمی کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار