نوسان و ناامنی در بازارهای اقتصادی جهان، سرمایه‌گذاری را در بازار امن طلا شدت بخشیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از وبسایت «سی ان بی سی»؛ نگرانی ها درباره وضع اقتصاد جهان، درخشش خاصی به دارایی های مطمئن و امن مانند طلا داده است. تقاضای «ثابت» و فشار و آشفتگی در بازارهای اقتصادی جهان، روز به روز به ارزش این کالا می افزاید.

«مارک بریستو،» مدیرعامل شرکت آمریکایی رندگولد درباره وضع بازار طلا می گوید: بازارهای جهانی در حال حاضر در وضعی پیچیده و غیر قابل پیش‌بینی به سر می برند. با این وجود طلا مانند همیشه از اوج این بحران دور بوده است و چه بسا شرایط برای رشد ارزش این فلز زرد محیا باشد. طلا بهترین سرمایه گذاری برای مردم در وانفسای بی ثباتی در بازار سرمایه گذاری است.

سهام شرکت رندگلد اوایل امروز(دوشنبه 19 بهمن) با تحقق نیافتن انتظارات بازار به شاخص بالای 100 فوتسی رسید که خبری امیدوارکننده پس از سقوط ارزش سهام این شرکت در سال 2015 است. به عقیده بریستو معامله طلا با حداقل قیمت 800 دلار در هر انس می تواند شرکت رندگلد را در شرایط بهتری قرار دهد و سود سرشاری را به این شرکت سرازیر کند. البته کاهش جزئی بهای طلا پیش‍‌‌‌بینی می شود ولی این شرایط می تواند قدرت تازه ای به طلا و اعتبار آن در بازار بدهد.

فشار بیشتر بر بازارهای اقتصادی آسیا می تواند موجب رشد ارزش جهانی طلا شود؛ چرا که مصرف کنندگان آسیایی با تشدید بحران اقتصادی در کشورهایشان به سرمایه گذاری در صنعت طلا و جواهر روی می آورند. از سوی دیگر، سرمایه گذاری در بورس، در شرایط حاضر، تجارتی پرخطر است؛ ولی سرمایه گذاری در بخش طلا می تواند امنیت سرمایه آنها را تضمین کند.

بهای طلا در آمریکا با انتشار گزارش کار در این کشور،تا حدودی بالا رفت. این در حالی است که افزایش نرخ بهره در آمریکا تا حد زیادی موجب جلب سرمایه گذاری در این بخش نیز شده است.

بهای جهانی طلا امروز یک هزار و 173 دلار و 50 سنت گزارش شد که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار