مدیر سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: 11 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه استان در قالب 40 کاروان راهیان نور تا 15 اسفند سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

اعزام 11هزار دانش آموز ایلامی به مناطق عملیاتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت منصوربیگی اعلام کرد: تاکنون 24 کاروان دانش آموزی دختر و پسر در پایه دوم و سوم متوسطه مدارس استان به مناطق عملیاتی مهران، دهلران و فتح المبین در استان خوزستان اعزام شده اند.

منصوربیگی اضافه کرد: از این 24 کاروان اعزام شده 19 کاروان به تعداد پنج هزار دانش آموز پسر و هشت کاروان به تعداد 2 هزار و 300 نفر دانش آموز دختر از نقاط مختلف استان ایلام بمدت 3 روز از یادمان های دفاع مقدس این استان بازدید کرده اند.

وی افزود: دانش آموزان شهرستان های شمالی استان ایلام به مناطق عملیاتی مهران و دهلران و دانش آموزان شهرهای جنوبی استان نیز به منطقه عملیاتی شرهانی در دهلران و فتح المبین خوزستان اعزام می شوند.

منصوربیگی با اشاره به اتمام اعزام دانش آموزان پسر و با بیان اینکه تا 15 اسفند 27 کاروان به تعدادشش هزار نفر از دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی اعزام می شوند، گفت: پس از پایان یافتن اعزام کاروان های دانش آموزی، یک هزار و 500 نفر از دانشجویان و یک هزار و 300 نفر از اقشار مختلف محلات استان نیز به مناطق یادمان های دفاع مقدس استان اعزام خواهند شد.

ایلام دارای پنج یادمان شاخص دفاع مقدس شامل قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع)، میمک، نقطه ایثار، تپه شنی در شهرستان مهران و یادمان شهدای شرهانی در شهرستان دهلران است.

استان ایلام با توجه به داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس از مناطق مهم عملیاتی کشور بوده است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.