هویت یوزپلنگی که هفته گذشته در شهرستان شاهرود به دلیل ضربات مهلک به گردن کشته شده بود مشخص شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، طی فاز نخست پایش سراسری جمعیت یوزپلنگ آسیایی، سال ۱۳۹۱در پناهگاه حیات‌وحش میاندشت یک خانواده یوزپلنگ با چهار فرد شناسایی شدند که یکی از سه توله دارای جنسیت نر بود. 

متاسفانه یوزپلنگ تلف شده همین یوزپلنگ نر است که تابستان ۱۳۹۲ آخرین تصویر از او در آن منطقه ثبت شد و از آن پس دیگر مقابل دوربین‌های تله‌ای قرار نگرفت. یکی از توله های ماده و مادر خانواده مجددا امسال به همراه توله هایشان در منطقه دیده شدند ولی از سرنوشت توله ماده سوم خبری نیست.

گفتنی است این یوزپلنگ ۳/۵ ساله پس از جدا شدن از مادر خود پس از طی کیلومترها مسافت و عبور از مخاطراتی همچون جاده و روستا، خود را از پناهگاه حیات‌وحش میاندشت در خراسان شمالی به نزدیکی منطقه حفاظت شده توران در شهرستان شاهرود رسانده است که متاسفانه قبل از رسیدن به منطقه امن، جان خود را از دست داد.


هفته گذشته خبر تلف شدن یک یوزپلنگ نر در شهرستان شاهرود منتشر شد.

بر اساس گفته های مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، علت مرگ یوزپلنگ به احتمال زیاد ناشی از واردآمدن ضربه به ناحیه گردن بوده که منجر به شکسته شدن چند مهره گردنی و قطع عصب در آن ناحیه شده است.

انتهای پیام/ب



برچسب ها: شناسایی ، سمنان ، یوزپلنگ ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.