واشینگتن پست در گزارشی به معرفی برندگان و بازندگان نامزدهای جمهوری‌خواه در مناظره انتخاباتی نیوهمپشایر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشینگتن پست در گزارشی به قلم "آرون بلیک" نوشت: نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، شنبه شب مناظره انتخاباتی خود را در منچستر، منطقه نیوهمپشایر  برگزار کردند. 

نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چهارمین مناظره تلویزیونی بر سر مداخله نظامی این کشور در خارج و گروه تروریستی داعش به شدت دچار اختلاف نظر شدند.

نامزدهای جمهوری خواه در چهارمین مناظره تلویزیونی خود به مواضع "دونالد ترامپ" در قبال مناقشه سوریه و همچنین دیدگاههای وی در خصوص "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، حمله کردند و مواضع رقیب هم‌ حزب خود را در این موارد غیرواقع بینانه دانستند.


دونالد ترامپ به علت این که هنوز دیدگاهها و مواضع خود را در مسایل مهم بین المللی به روشنی بیان نکرده، بارها هدف انتقاد رقبای هم‌ حزبی خود قرار گرفته است.

"جب بوش" که از رقبای دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان است، حتی شب گذشته لحن انتقاد خود را نسبت به ترامپ تندتر کرد و گفت ظاهرا میلیاردر بازار املاک آمریکا نمی داند که جهان واقعی چگونه است.

دونالد ترامپ ثروت هنگفت خود را از سرمایه گذاری و فعالیت در بخش غیرمنقول آمریکا به دست آورده است. ترامپ صاحب سازمان بزرگ "میس یونیورس" است و در تلویزیون نیز فعالیت می کند.

زمانیکه مناظره جریان پیدا کرد، اختلافات نامزدهای جمهوری‌خواه درباره موضوعاتی مانند امنیت ملی، مهاجرت و سقط جنین برجسته شد.

ترامپ که در نظرسنجی‌های نیوهمپشایر پیشتاز است، اعلام کرد که تکنیک‌های بازجویی بدتر از "غرق مصنوعی" را بازمی‌گرداند.

 زمانیکه دونالد ترامپ در تبادل نظر با جب بوش بر سر تصرف اموال خصوصی خشمگین شده بود به بوش گفت ساکت شود، همین موضوع موجب شد حاضران به "هو کردن" ترامپ بپردازند. 

در این مناظره تلویزیونی، سناتور "مارکو روبیو" مورد انتقاد شدید چندین نفر از رقبای جمهوری‌خواه خود به دلیل نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار گرفت.

"کریس کریستی،" فرماندار ایالت نیوجرسی، در این مناظره در انتقاد بسیار شدیدالحن، روبیو را بی تجربه و خام که از روی نوشته متن را می‌خواند، توصیف کرد.

روبیو که سناتور ایالت فلوریدا است همچنین مورد انتقاد شدید "دونالد ترامپ" نامزد پیشتاز جمهوری خواهان قرار گرفت و در عوض با حمله به "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، مقابله به مثل کرد.

برندگان: 

دونالد ترامپ: او پیشتاز نظرسنجی‌ها در نیوهمپشایر است. ترامپ در تقابل با دیگر هم‌حزبی‌ها توانست به تمام انتقادات آنها پاسخ دهد و دیدگاه منتقدان را نسبت به خود غرض‌ورزانه جلوه دهد.

تد کروز: او آرامش خود را در تمام مدت مناظره، به غیر از یک لحظه استثنایی، حفظ کرد. کروز همانند ایالت آیووا توانست با سخنان سنجیده خود، حاضران را تحت تاثیر قرار دهد. تد کروز در بخشی از سخنانش به خواهر ناتنی و اعتیاد وی به مواد مخدر و الکل اشاره کرد. وی سپس توضیح داد خواهر ناتنی‌اش بر اثر اعتیاد جان باخت و حاضران را تحت تاثیر قرار داد. کروز از در انتقاد از طرح خدمات درمانی اوباما گفت: پزشکی اجتماعی در کشورهای دیگر کارساز نیست و موجب جیره‌بندی می‌شود.

تد کروز همچنین از بن کارسون عذرخواهی کرد زیرا به رأی‌دهندگان آیووا گفته بود که این جراح بازنشسته قصد دارد از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.

بازندگان:

مارکو روبیو: او پیش از این مناظرات محکم و قابل قبولی انجام داده بود؛ اما در نیوهمپشایر بخت با روبیو یار نبود. روبیو تقریبا از سوی تمام هم حزبی‌های خود مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفت و نتوانست با ارائه پاسخی مناسب از خود دفاع کند.

بن کارسون: انتقاد اصلی که به کارسون وارد بود، فقدان ذکاوت لازم در ارائه سیاست‌های خارجی است. زمانیکه از بن کارسون درمورد درگیری‌ها در خاورمیانه سوال پرسیده شد، وی با پاسخ نسنجیده خود عملکرد نظامیان آمریکایی را زیر سوال برد و حاضران را متعجب کرد.

هز حزب رسماً نامزد ریاست‌جمهوری خود را در گردهمایی ماه ژوئیه (تیر) - چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا - اعلام می‌کند. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز 8 نوامبر سال جاری میلادی (8 آبان 95) برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار