8 هزار مجوز چاپ قرآن با تیراژ 160 میلیون جلد صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، رئیس دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اینکه که قرآن های چاپ شده در قبل از انقلاب اسلامی دارای اشکالات فراوانی بوده است گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم تشکیل و طی سال های گذشته 8 هزار مجوز چاپ قرآن با تیراژ 160 میلیون جلد صادر شد.

مهدی قره شیخ لو از اجرای طرح نورباران و توزیع 100 هزار جلد قرآن با همکاری مردم در مناطق محروم خبر داد و افزود : هزینه چاپ یک جلد قرآن 7 هزار تومان است و علاقمندان می توانند با واریز وجه به حساب 88888 بانک ملی شعبه عظیم پور تهران بنام "خیرین قرآنی" ، در چاپ و توزیع قرآن مشارکت کنند.

مهدی قره شیخ لو از راه اندازی انجمن خیرین قرآنی خبر داد و گفت : با تشکیل این انجمن می توان از مشارکت کسانی که علاقمند هستند از سرمایه های خود در رابطه با قرآن هزینه کنند ، استفاده کنند.

وی به تربیت ۱۵۰ هزار مربی قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد وافزود: این مربیان برای فعالیت نیازمند فضا هستند ، درخواست کرد از مربیان قرآنی در آموزش و پرورش استفاده شود.

مسول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر گفت : در سال گذشته 120 برنامه قرآنی در دهه مبارک فجر برگزار و امسال نیز 30 درصد به این برنامه ها اضافه شد.

قره شیخ لو با بیان اینکه طی 10 سال گذشته 35 هزار نفر در آزمون های حفظ قرآن شرکت نمودند ، یادآور شد : از این میان 4500 نفر توانستند مدارک تخصصی را دریافت نمایند.

رئیس دارالقرآن الکریم از تکریم چهره های قرآنی در 23 بهمن ماه در تهران خبر داد و افزود : در این مراسم از مربیان قرآنی که 25 سال فعالیت مستمر دارند ، صاحبان رتبه های بین المللی ، حافظین دارای مدرک درجه یک و دو و خانواده های درگذشتگان قرآنی فاجعه منا تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال 95 مشکل بیمه فعالان قرانی مرتفع خواهد شد ، یادآور شد : در گذشته 13 هزار و 500 فعال قرآنی بیمه شدند و 5هزار نفر دیگر در نوبت هستند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: مشارکت ، چاپ ، مردمی ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.