یاسوج؛

بهره برداری 135 کیلومتر جاده در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 135 کیلومترراه ارتباطی در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن فدایی افزود: این میزان راه در قالب جاده های چهاربانده، راه های اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.

فدایی تصریح کرد: 11 پروژه در شهرستان بویراحمد،هشت طرح در گچساران،پنج پروژه در کهگیلویه، سه پروژه درشهرستان های چرام، بهمئی و لنده و سه پروژه در باشت به بهره برداری می رسند.

وی روشنایی محور پلیس راه گچساران - امامزاده جعفر(ع) به طول 10کیلومتر ، قطعه دوم باند دوم محور یاسوج - سمیرم به طول پنج کیلومتر و قطعه اول باند دوم محور یاسوج - سمیرم (سرنج کل) به طول چهار کیلومتر را از مهمترین پروژه های افتتاحی در دهه فجر ذکر کرد.

فدایی ابراز داشت: همزمان با دهه فجر امسال 36 پروژه راه در کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری یا در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

وی اعتبار هزینه شده برای ای پروژه ها را 990میلیارد ریال برآورد کرد.

وی با اشاره به فرسوده بودن آسفالت راه های روستایی این استان تصریح کرد: عملیات اجرایی روکش آسفالت و لکه گیری 168 کیلومتر از راه های روستایی در دستور کار است که تاکنون بیش از 66 کیلومتر اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: با کاهش سرمای هوا بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی 100 کیلومتر باقی مانده این استان تا پایان سال اجرا می شود.

وی با یادآوری این که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ راه اصلی،بزرگراه و آسفالت راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت، گفت: تمام راه های این استان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فرعی درجه دو بوده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراهی،راه اصلی،فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 تا 40 درصد در این استان فعال است.

بیش از چهار هزار و 800کیلومتر راه روستایی، یک هزار و 141کیلومتر راه اصلی، 516کیلومتر راه فرعی و 93کیلومتر نیز بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد با670 هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان واقع در مرز استان های فارس،اصفهان ، خوزستان بوشهر و چهارمحال و بختیاری و مسیر ارتباطی جنوب به مرکز کشور است.
 
انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.