600 میلیارد دلار سهم اقتصاد دانش بنیان در افق 1404

معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت: در افق 1404 سهم اقتصاد دانش بنیان معادل 600 میلیارد دلار است.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اکنون دوران استفاده از اقتصاد متکی به نفت سپری شده و در دولت یازدهم سهم اقتصاد ایران از نفت به زیر 25 درصد رسیده است و به طور قطع در افق 1404 باید با نگاه اقتصاد مقاومتی به اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم.

وی ادامه داد: در افق 1404 تولید ناخالص ملی را با رقمی حدود هزار و 200 میلیارد دلار پیش رو داریم که سهم اقتصاد دانش بنیان معادل 600 میلیارد دلار است.

وطنی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد طرح‌های کلان توسعه فناوری را به صورت ملی پیگیری کند به طوری که استان مازندران نخستین استانی است که توانسته طرح کلان فناوری با محوریت پرورش ماهی بدون بیماری را در کشور اجرا کند که 50 درصد منابع آن از طریق استان و 5 درصد دیگر از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: از سویی دیگر شاهد نیازهای بسیاری برای توسعه فناوری هستیم با افزایش ظرفیت‌هایی که در معاونت علمی و فناوری وجود دارد حمایت‌ها و تسهیلاتی را برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌ایم.

وطنی خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌های کشور دارای ظرفیت گیاهان دارویی هستند و می‌توانند در اقتصاد دانش بنیان نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار