معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: 2 هزار سمن در حوزه زنان و خانواده در کشور به ثبت رسیده است.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اطهره نژادیان اظهار کرد: ده و دستگاه‌هایی اجرایی با حضور استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت سه روز در شهر یاسوج برگزار می‌شود که تا پایان سال یک نشست منطقه‌ای دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کرد: اولین نشست منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار شد و امروز شاهد برگزاری هفتمین نشست در کهگیلویه و بویراحمد هستیم که تا پایان سال نشست منطقه‌ای استان‌های تهران، قم، قزوین، مرکزی و البرز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را فعال شدن سمن‌های غیرفعال حوزه زنان دانست و افزود: انتظار می‌رود در طول برگزاری دوره آموزشی، سمن‌ها با نحوه و شیوه همکاری شبکه‌ها آشنا شوند.

این مسئول برگزاری این نشست‌ها را مثمرثمر خواند و افزود: به دلیل اینکه مجموعه‌ سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها با محدودیت زمان و منابع مالی روبه‌رو هستند، اگر سمن‌ها همکاری گسترده‌ای داشته باشند و از تمام منابع مالی و امکانات خود استفاده کنند می‌توانند هم‌افزایی خوبی داشته باشند.

نژادیان اضافه کرد: نمایندگان فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در هفتمین نشست منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد به میزبانی شهر یاسوج حضور دارند که سمن‌ها متشکل از سه گروه زنانی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند، زنانی که در سایر امور جامعه مشغول هستند و آقایانی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این سمن‌ها در حوزه خانواده در خصوص تحکیم بنیان خانواده و در حوزه زنان توانمندسازی و مسائلی که زنان با آن مواجه هستند را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه 2 هزار سمن ثبت شده در حوزه زنان و خانواده در سراسر کشور ثبت شده است تصریح کرد: برخی از این سمن‌ها فعال و برخی غیرفعال هستند که امیدواریم با تشکیل این نشست‌ها سمن‌های غیرفعال این حوزه فعال شوند، ضمن اینکه براساس آمارهای موجود در سال‌‌های گذشته یک‌هزار سمن در سطح کشور فعال بوده که در سال‌های اخیر این آمار افزایش داشته است.

این مسئول فعال شدن تشکل‌های مردم‌نهاد را موجب توسعه پایدار کشور دانست و افزود: سمن‌ها مطالبات مردم را به گوش حاکمیت می‌رسانند که دولت رقابت‌گریز و یا مشارکت‌ستیز نیست بلکه دولت علاقمند به حضور جامعه مدنی برای رفع مشکلات مردم است.

وی برگزاری 6 نشست گذشته تشکل‌ها را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این نشست‌ها موجب برنامه‌ریزی مناسب سمن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کارگاه ، منطقه ای ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.