رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: اغلب یارانه‌های کشمش باغداران در این استان پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان بهمن‌‌ماه جاری تسویه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛ناطق معین‌الدین اظهار کرد: اعتبارات یارانه حمایتی خرید کشمش از باغداران از سوی وزارت جهاد کشاورزی تأمین و از سال گذشته در قزوین اجرایی شد.

وی با اشاره به هدف اجرای طرح خرید حمایتی کشمش از باغداران افزود: طرح خرید حمایتی کشمش از باغداران قزوین به منظور کمک به باغداران و تقویت تولید داخلی و در صورتی که باغداران با مشکلی روبرو شوند، صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین در تشریح طرح پرداخت یارانه کشمش به باغداران عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته قیمت خرید کشمش در استان قزوین کاهش یافته بود دولت با پرداخت 7 هزار ریال یارانه به ازای هر کیلو کشمش به منظور تقویت امید باغداران برای تولید اقدام کرد.

معین‌الدین با بیان اینکه در سال جاری به دلیل قیمت مناسب کشمش خرید حمایتی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: طرح خرید حمایتی کشمش از سوی دولت طرحی اختیاری بود که برخی از باغداران به صورت شخصی نسبت به فروش محصول کشمش خود اقدام کردند و هیچ‌گونه اجباری برای شرکت در این طرح وجود نداشت.

این مسئول اضافه کرد: خرید حمایتی از سال گذشته با تأمین اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی در دو تا سه مرحله انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود پرداخت کامل یارانه کشمش باغداران قزوینی تا پایان بهمن‌ ماه جاری صورت گرفته و به طور کامل تسویه شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین یادآور شد: میزان کشمش خریداری شده در این استان طی سال گذشته حدود 17 هزار تن بوده در صورتی میزان کل کشمش خریداری شده در سطح کشور 30 هزار تن بوده است.

انتهاي پيام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.