قزوين ؛

افتتاح بوستان یاس در شهر شریفیه قزوین

استاندار قزوین بوستان یاس در شهر شریفیه را افتتاح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛این بوستان در فاز اول در مساحت ۱۰ هزارمترمربع ساخته شده و دارای فضای بازی کودکان، آب نما و فضای سبز است.

برای ساخت این مجموعه که اولین بوستان شهری شریفیه است بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

هاشمی شهردار شریفیه در مراسم بهره برداری از بوستان یاس گفت: در یک سال گذشته در شهر شریفیه حتی یک متر فضای سبز وجود نداشت و امروز اولین بوستان شهری با فضای بسیار مناسب در اختیار شهروندان است تا از آن استفاده کنند.

وی افزود: در فاز اول این بوستان ۱۰ هزار و ۱۰۰ متر فضا و در فاز دوم هم در طرح توسعه ضمن ساخت یادمان شهدا، ۱۰ هزار مترمربع به این بوستان اضافه خواهد شد و مکان مناسبی برای تفریح خانواده ها و تلطیف هوای شهر خواهد شد.

شهردار شریفیه بیان کرد: ساختمان اداری شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز در جوار این بوستان در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۲۰۰ مترمربع در سال اینده ساخته می شود و چند طرح مهم عمرانی را نیز در شهر عملیاتی خواهیم کرد.

هاشمی گفت: ساخت غسالخانه، اصلاح ورودی های شهر و ساخت دو ورودی دیگر، تکمیل کمربندی شهر و ساخت زیرگذر و تقاطع های غیر هم سطح از برنامه های اتی تو. سط شهرداری شریفیه است.

وی یادآورشد: با اقدامات انجام شده در کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز موفقیت های خوبی کسب کرده ایم و با بردن لایحه ای به شورا توانستیم در مدت دو ماه همه ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف کنیم.

وی در خصوص کمبودها و مشکلات مردم این شهر نیز تصریح کرد: نبود عابربانک، مشکل تامین آب، روکش آسفالت معابر شهری از اموری است که در صورت تامین اعتبار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هاشمی اظهارداشت: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال برای آسفالت معابر شهری هزینه شده ودر سال اینده بخش شمالی شهر نیز آسفالت ریزی و ساماندهی خواهد شد.

استاندار قزوین همچنین از طرح دردست ساخت پارک شهر محمدیه بازدید کرد و در جریان اجرای این طرح قرار گرفت.

این پارک شهر در ۱۰ هکتار زمین با اعتباری بالغ بر ۳۲۱ میلیارد ریال در دست ساخت است و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این مجموعه بزرگ پارک شهر ساخت جاده سلامت، پیاده راه، مسیر درشکه سواری و دوچرخه سواری، رستوران های سنتی و مدرن، بازارچه فصلی، زمین اسکیت و والیبال، آبشار، فضای سبز، سرویس های بهداشتی، مجتمع های فرهنگی، فروشگاه گل و گیاهان زینتی پیش بینی شده است.

همچنین کلنگ ساختمان دادگستری شهر محمدیه توسط استاندار به زمین زده شد.

این ساختمان در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع در سه طبقه با ۲۰۰ میلیون ریال هزینه ساخته می شود.

همچنین جایگاه سی ان جی در روستای کمال آباد البرز به بهره برداری رسید.

این جایگاه با شش پمپ گاز با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.

افتتاح استخر پرورش ماهی سردآبی دو منظوره، با ظرفیت ۳۰ تن در سال با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، تعریض و بهسازی بلوار خلیج فارس در شهر صنعتی البرز با ۴ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان، از دیگر طرح هایی بود که با حضور استاندار قزوین در شهرستان البرز افتتاح شد.

انتهاي پيام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.