نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت مردم این کشور از مذاکرات بی حاصل خسته شده و خواهان نتایج عملی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت : مردم سوریه از کنفرانس ها و گفت وگوهای سیاسی بی نتیجه خسته شده اند و خواستار نتایج عملی مانند لغو محاصره ها ، توقف بمب گذاری ها و دسترسی به غذا هستند.

وی درحاشیه اجلاس کمک کنندگان به سوریه درلندن، در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» افزود: مردم سوریه همچنین خواستار گفت وگوی همه ما با سوری ها درباره آینده از جمله قانون اساسی جدید وگذار به سمت انتخابات جدید هستند.

فرستاده ویژه سازمان ملل درپاسخ به این سوال جهت دار سی ان ان مبنی براینکه «آیا روس ها را به دلیل بمباران روزهای اخیر شهر حلب ودشوارکردن مذاکرات مقصر می دانید؟»، گفت: من هیچ کشوری را مقصر قلمداد نمی کنم. من تاکید می کنم این فرصتی است که نباید آن رااز دست داد.

وی یادآور شد: اما هرکسی که فعالیت نظامی را در سوریه تشدید می کند باید بداند زمانی که ما درباره مذاکرات صلح صحبت می کنیم، تشدید اقدام نظامی کار اشتباهی است.

دی میستورا درپاسخ به این سوال که «برخی ازطرف ها مانند کردهای سوریه به دلیل مخالفت ترکیه درمذاکرات حاضر نیستند؛ آیا وظیفه ترکیه یا سازمان ملل است که درمورد شرکت کنندگان تصمیم بگیرد؟»، پاسخ داد: درنهایت و درآینده تمام طرف هایی که درسوریه حضور دارند در مذاکرات حاضر خواهند بود. اما درابتدا باید با دولت ومعارضان شروع کنیم زیرا صلح در میان کسانی ایجاد می شود که درحال جنگ هستند.

وی درخصوص حضور نداشتن نمایندگان دولت ومعارضان دریک ساختمان وپشت میز مذاکره و اینکه آیا این امر به معنی شکست مذاکرات ژنو نیست، گفت: دیپلماسی همین است؛ ما با دو طرف صحبت کردیم وپیام ها را انتقال دادیم؛ نیازی نیست که هر دوطرف حتما پشت یک میز باشند. اگر زمینه های مشترکی به دست آید حتما دوطرف پشت یک میز هم خواهند نشست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار