مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با پیگیری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زودی محصولات سلیاک یا" گلوتن فری" در استان خراسان رضوی تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، اسماعیل زاده گفت: محصولات سلیاک در حال حاضر فقط در سه استان تهران، اصفهان و تبریز تولید می شود.

وی اظهار داشت: محصولات سلیاک ویژه بیماران مبتلا به سلیاک است که در این بیماری فرد مبتلا نمی تواند غلاتی همچون گندم و جو را مصرف کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عنوان کرد: مصرف غلات و نان یک ضرورت محسوب می شود و افراد مبتلا به بیماری سلیاک از نان خاص برای مصرف روزانه خود استفاده می کنند.

اسماعیل زاده اظهار داشت: در حال حاضر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظر دارد، مجوز برای تولید و بسته بندی محصولات سلیاک در استان خراسان رضوی را صادر کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه 0.7 تا یک درصد جمعیت در استان خراسان رضوی مبتلا به بیماری سلیاک هستند تولید این محصولات در این استان در الویت قرار دارد.

اسماعیل زاده اظهار داشت: در حال حاضر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای همکاری با سرمایه گذاران برای تولید محصولات سلیاکی آمادگی دارد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از جمله فاکتورهای مهم برای یک سرمایه گذار این است که بتواند بر اساس نیاز بازار اقدام به تولید محصولات سلیاکی کند.

اسماعیل زاده اظهار داشت: تولید محصولات سلیاکی علاوه بر بعد اقتصادی آن کمک به بیماران خاص است که از لحاظ معنوی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه توصیه به بیماران سلیاکی مصرف آرد ذرت است، اظهار داشت: با تولید آرد ذرت می توان کیک کلوچه و شیرینی را در استان خراسان رضوی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک تولید کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی ضیاءبخش
۲۲:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام، من هم از مبتلایان به بیماری سلیاک هستم. من برای خودم و همنوعانم که به این بیماری مبتلا هستند آرزوی سلامتی و شفای عاجل از خداوند منان مسألت می دارم.