شرکت سازنده خودورهای سنگین کاماز روسیه در نظر دارد پس از 6 سال، خط مونتاژ محصولات جدید خود را در ایران راه اندازی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «راشا تودی»؛ «کاماز،» معروفترین شرکت خودروهای سنگین روسیه در نظر دارد تا شش ماه آینده مونتاژ محصولات جدید خود را در ایران از سر بگیرد.

کاماز که به خاطر خودورهای متفاوتش، دارنده سیزده عنوان پیروزی در رقابتهای رالی داکار است، در سال 2010 ایران را ترک کرده بود و اینک با گذشت 6 سال قرار است بار دیگر فعالیت خود را در حوزه خودورهای سنگین آغاز کند.

«رافائل رافی اف،» مدیرکل شرکت تجارت خارجی کاماز، در اجلاس خودورسازی «تیاف» گفت: ما در شرایط رقابتی سختی وارد ایران شدیم؛ ولی در حال حاضر چشم انداز ما نسبت به بازار ایران تغییر کرده است. تا 5 سال آینده ، ایران به یکی از مقاصد استراتژیک کاماز تبدیل می شود. حدود شش ماه زمان برای ثبت گواهینامه های ضروری روسیه و اروپا نیاز است و تا سال 2017 خط مونتاژ محصولات جدید این شرکت در ایران راه اندازی می شود.

وی در ادامه گفت: سالانه 12 هزار کامیون در ایران فروخته می شود که به نظر می رسد تا 20 هزار دستگاه افزایش یابد. کاماز قصد دارد سالانه 2500 تا 3000 دستگاه از خودروهای سنگین خود را در ایران به فروش برساند.

شرکت کاماز روسیه برای نخستین بار در سال 2002 میلادی وارد بازار خودورهای سنگین ایران شد و سال 2010 با اتمام مدت زمان قرارداد، خط مونتاژ خود در ایران را جمع کرد. در سپتامبر سال 2015، کاماز و شرکت چینی Hawtai، سرمایه گذاری مشترکی را در ایران اعمال کرده اند که با ایجاد یک کارخانه جدید تحت عنوان کاماز فعالیت خود را آغاز کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار