وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، پنتاگون برای انعکاس شرایط راهبردی جدید حاصل از جسارت روسیه و ظهور داعش، درصدد گرفتن بودجه 582.7 میلیارد دلاری دفاعی در سال آینده است .


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، در سخنانی در کلوپ اقتصادی واشنگتن گفت، درخواست بودجه از سوی پنتاگون در راستای توافق بودجه سال گذشته کنگره خواهد بود اما، این بودجه برای مقابله با 5 چالش بزرگ ارتش آمریکا یعنی روسیه، چین، کره شمالی، ایران و داعش صرف خواهد شد.

کارتر تصریح کرد شرایط امنیتی امروز به طور چشمگیری با شرایطی که در 25 سال گذشته داشتیم، فرق می کند و شیوه‌های جدید اندیشیدن و راه‌های جدید عمل کردن را می طلبد.

بر اساس این گزارش، بودجه پنتاگون در سال مالی امسال،حدود580 میلیارد دلار است که 521 میلیارد دلار آن مربوط به بودجه پایه و 59 میلیارد دلار نیز مربوط به هزینه‌های جنگی است.

وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد، پنتاگون برای مقابله با شرایط در حال تغییر راهبردی، به دنبال گرفتن 7.5 میلیارد دلار(50 درصد بیشتر از بودجه مورد نظر برای این امر در امسال) برای جنگ با داعش در سال مالی 2017 است که از اکتبر شروع می شود.

وی همچنین گفت پنتاگون با هدف اطمینان دادن به کشورهای اروپایی نگران اقدامات روسیه که شبه جزیره کریمه اوکراین را در سال 2014 به اشغال خود درآورد، 3.4 میلیارد دلار نیز برای تقویت آموزش و رزمایش نظامی درخواست می کند.

کارتر ضمن ابراز نگرانی درباره نیات نظامی چین و تولید موشک و دیگر سلاح‌ها از سوی پکن گفت: نکته اصلی رویکرد ما توان بازدارندگی پیشرفته ترین رقبای ماست. ما باید توانایی وارد آوردن هزینه‌های ناخوشایند بر یک مهاجم پیشرفته را برخودار باشیم. وزارت دفاع (آمریکا) به منظور تقویت برتری فنی نظامی، به ویژه توانمندی‌های راهبردی، قصد دارد سال آینده 71.4 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کند.
 




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار